Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Ο "ΚΟΚΑΪΝΟΠΟΤΗΣ" ΤΟΥ ΤΟΥΝΤΑ ΓΙΑ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΠΙΑΝΟ

Ο Σμυρνιός μαντολινίστας και συνθέτης ρεμπέτικων τραγουδιών Παναγιώτης Τούντας 

Ένα τραγούδι - χορός χασάπικος, ετών 83! 
Τίτλος: "Γι' αυτό, φουμάρω κοκαΐνη" (Κοκαϊνοπότης ή Μ' έμπλεξε ένας μόρτης). 
Σύνθεση και στίχοι: Παναγιώτης Τούντας 
Πρώτη εκτέλεση από την Πολίτισσα  Μαρίκα Φραντζεσκοπούλου (Αθήνα /1932 Δίσκος: Columbia Ελλάδος DG - 0279 / WG - 0376). 
Παραθέτουμε εδώ αυτή την πρώτη εκτέλεση - δείγμα καιρών αλλοτινών...


Το τραγούδι ερμήνευσαν πολλές σπουδαίες τραγουδίστριες κατά καιρούς. 
Μου άρεσε ιδιαίτερα η ερμηνεία της Χαρούλας Αλεξίου στον δίσκο "Η Χάρις Αλεξίου σε απρόβλεπτα τραγούδια", που επιμελήθηκε ο Μάνος Χατζιδάκις. 
Μα τώρα, φίλοι μου, σας προτείνω μια άλλη "χατζιδακική" ερμηνεία του τραγουδιού αυτού, από την καταπληκτική νέα τραγουδίστρια και συνθέτρια Σοφία Αβραμίδου, με τον επίσης εξαιρετικό Σάκη Κοντονικόλα στο πιάνο. 
Ο "Κοκαϊνοπότης" για φωνή και πιάνο, λοιπόν.



Πού `ναι εκείνα μου τα κάλλη 
πού `ναι η τόση εμορφιά, 
στην Αθήνα δεν είχε άλλη 
τέτοια λεβεντιά! 

Ήμουν κούκλα, ναι στ’ αλήθεια 
με μεγάλη αρχοντιά! 
Δε σας λέγω παραμύθια, 
τρέλανα ντουνιά! 
Μα μ’ έμπλεξε ένας μόρτης 
αχ, ένας μάγκας πρώτης 
μου πήρε ό,τι είχα και μ’ αφήνει. 
Μου πήρε την καρδιά μου, 
τα νιάτα, τα λεφτά μου, 
κι απ’ τον καημό φουμάρω κοκαΐνη. 

Μ’ αγαπούσαν αφεντάδες, 
νέοι, γέροι και παιδιά 
κι όλοι πρώτοι κουβαρντάδες 
μεσ’ στην αγορά. 

Αχ, τι όμορφα περνούσα 
με τραγούδια και κρασί, 
κάθε μέρα εγλεντούσα! 
Τι ζωή χρυσή! 

Και τώρα η καημένη 
γυρίζω μαραμένη 
γιατί ο σεβντάς του μάγκα δε μ’ αφήνει. 
Με τρέλανε ο μόρτης, 
ο κοκαϊνοπότης, 
γι’ αυτό κι εγώ φουμάρω κοκαΐνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails