Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

ΣΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΧΑΛΙ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ, ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΛΕΡΥΣ


Ένα ακόμη βίντεο με την τρελή του φεγγαριού Φλέρυ Νταντωνάκη, την φεγγαρική αηδόνα, σε μουσική Μάνου Χατζιδάκι. Οι στίχοι είναι του Άκου Δασκαλόπουλου. Το θέμα του τραγουδιού δεν είναι άλλο από το κεντρικό θέμα της μουσικής που έγραψε ο Χατζιδάκις για την ταινία ΤΟΠ ΚΑΠΙ του Ζυλ Ντασέν, και στην οποία πρωταγωνιστούσαν η Μελίνα Μερκούρη, ο Πήτερ Ουστίνωφ, ο Μαξιμίλιαν Σελ.
Το τραγούδι περιλαμβάνεται στον κύκλο Τα Λειτουργικά, που περιλαμβάνει μαγικές στιγμές της Φλέρυς με τον Χατζιδάκι. Νομίζω πως οι στίχοι του Δασκαλόπουλου είναι απολύτως ταιριαστοί με τη μουσική του Χατζιδάκι. Ένα μαγικό χαλί μας παρασύρει στη λατρεμένη Ανατολή...
Στο μεταξωτό μου το μαντήλι
βρήκα τα φιλιά που μου 'χεις στείλει,
τα μετρώ και κάνω το σταυρό μου
να σε δω κι απόψε στ' όνειρό μου.

Στο μαγικό χαλί σου
πετώ κι εγώ μαζί σου
σε πολιτείες και χωριά,
στην Πάφο, στ' Αϊδίνι,
στη Χιό, στη Μυτιλήνη,
κι ως μες στην Αλεξάνδρεια.

Στον ουρανό κρυφοί μπαξέδες
και γύρω-γύρω καφενέδες,
και γύρω-γύρω καφενέδες.

Στο μαγικό χαλί σου
πετώ κι εγώ μαζί σου
και σβάρνα παίρνω το ντουνιά,
το Νείλο, τον Ευφράτη,
την Προύσα, τη Βαγδάτη,
τη Δαμασκό, τη Μπαρμπαριά.

Στο μεταξωτό σου το μαντήλι
κρύψε τα φιλιά που σου 'χω στείλει,
μέτρα τα και κάνε το σταυρό μου
να με δεις κι εσύ μες στ' όνειρό σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails