Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2008

Ο ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΕΙ ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΙ!


O Mητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος αποφάσισε να παραχωρήσει κάποιο παρεκκλήσιο στην Καλαμάτα στους Ρωμαιοκαθολικούς για εκκλησιασμό. Ήταν αναμενόμενο, στην Ελλάδα ζεις, να ξεσηκωθούν οι ευσεβιστές εναντίον του. Γνωστά και μη εξαιρετέα. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι κάποιος δημόσιος ανήρ, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γιώργος Καραμπάτος, τάχθηκε ανοιχτά υπέρ του Μητροπολίτη, αναπτύσσοντας ένα πολύ αξιόλογο σκεπτικό. Όταν έθιξα το θέμα των Καθολικών στην Πάτρα ουδείς δημόσιος άνδρας, "επώνυμος" ας πούμε, είπε λέξη! Ούτε υπέρ ούτε κατά. Φαίνεται όμως πως κάπου αλλού υπάρχουν Άνδρες που δεν υπολογίζουν το ...πολιτικό ή όποιο άλλο κόστος. Στην Πάτρα έχουμε ακόμα δρόμο... Και δεν μιλώ για την θέση της Μητροπόλεως Πατρών. Απλά ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ!

Ιδού η ανακοίνωση του κ. Καραμπάτου:
«Ιδιαίτερα προβληματισμένοι από την πολεμική η οποία ασκείται με αφορμή την απόφαση της Ι. Μητρόπολης Μεσσηνίας να παραχωρήσει ανενεργό παρεκκλήσιο στους Καθολικούς συμπολίτες μας για την τέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων, θα ήθελα να εκφράσω δημοσίως την απογοήτευση και τον προβληματισμό μας για τις αναχρονιστικές αντιλήψεις που επιμένουν να επισκιάζουν αξιέπαινες λαμπρές πρωτοβουλίες σαν αυτή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη κ. Χρυσοστόμου.
Υποχρεωμένος να αιτιολογήσω τα αυτονόητα, θα ήθελα από τη θέση του προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας να υπενθυμίσω στους φανατικούς πατριώτες συντοπίτες μας ότι: Με τον όρο "Ανεξιθρησκεία" νοείται η ανοχή του ελεύθερου δικαιώματος που έχει ο οποιοσδήποτε άνθρωπος να θρησκεύεται και σε όποιο δόγμα της αρεσκείας του, σύμφωνα δε με τους ελληνικούς νόμους η "Ανεξιθρησκεία" αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα ήδη από το Σύνταγμα της Επιδαύρου (1822) μέχρι σήμερα. Η Καλαμάτα ξεχώρισε στη ροή του χρόνου για τον κοσμοπολιτισμό της, για την αποδοχή νέων διαφορετικών αντιλήψεων και νοοτροπιών, ένα άνοιγμα που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη θεαματική άνθησή της τους προηγούμενους αιώνες. Αν αντί του κοσμοπολιτισμού είχε επικρατήσει ο σκοταδισμός και η εσωστρέφεια, θα ήταν σήμερα χωριό ανύπαρκτο στο χάρτη.
Σήμερα η πόλη καλείται να διαδραματίσει έναν μητροπολιτικό ρόλο και να μετατραπεί σε “Νότια πύλη της Ελλάδας στη Μεσόγειο”, γεγονός που θα εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις βιώσιμης ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Γι’ αυτήν την οικονομική αναζωογόνηση απαραίτητη είναι και η πολιτική, βάση της οποίας είναι η αρμονική συνύπαρξη και συναλλαγή διαφορετικών εθνοπολιτιστικών ομάδων με διαφορετικές θρησκείες σε πλαίσια συλλογικής, κοινωνικής και ηθικής ευθύνης. Η παρουσία αλλοδαπών εργαζόμενων, οικονομικών μεταναστών ή ανθρώπων που αγάπησαν τη Μεσσηνία κι επέλεξαν να ζήσουν ανάμεσά μας έπαιξε κι εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομική εξέλιξή της. Οι άνθρωποι αυτοί που παράγουν προστιθέμενη αξία και συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τόπου μας (αποδεδειγμένα βάσει στοιχείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης), έχουν αναφαίρετο δικαίωμα έκφρασης των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων. Έτσι αντιμετωπίζονται και οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί στο εξωτερικό ακόμα και στις μουσουλμανικές χώρες, είναι επομένως και χρέος μας να τους παρέχουμε και εμείς κάθε ανάλογη διευκόλυνση για την τέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων. Υπενθυμίζω επίσης σε όσους το λησμονούν, ότι συμμετέχουμε σε εταιρισμό εθνών με το όνομα Ευρωπαϊκή Ένωση και αν δεν δεχτούμε την πολιτιστική και θρησκευτική διαφορετικότητα των εταίρων μας σημαίνει ότι πηθικίζουμε και επομένως επιλέγουμε να είμαστε στο περιθώριο, πολίτες της καρπαζιάς και χώρα της συμφοράς.
Ο Μεσαίωνας έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί, διανύουμε αισίως τον 21ο αιώνα και οι σύγχρονες οικονομικές συνθήκες και ανάγκες επιβάλλουν εξωστρέφεια και σεβασμό στον «άλλο» ανεξαρτήτως εθνικότητας και θρησκείας. Η πρωτοβουλία του Μητροπολίτη μας διαπνέεται από αυτό ακριβώς το πνεύμα, γι’ αυτό και τον συγχαίρουμε και επικροτούμε την απόφασή του.
Φίλοι πατριώτες χριστιανοί, δεν υπάρχει άλλος δρόμος, πάρτε το απόφαση! Οι απόψεις που κομίζετε θυμίζουν οπισθοδρόμηση και απειλούν με αδιέξοδα. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να προχωράτε έχοντας το βλέμμα σας πίσω…».
Δείτε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Ελευθερία της Καλαμάτας.
Δείτε ακόμα κι ένα καταπληκτικό κείμενο του ardalion.

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Οπως ειναι γραμμενο το σχολιο σας μπορει να παρερμηνευθεί.
Γιατι στην Πάτρα ειναι παγιωμένη η ύπαρξη της καθολικής κοινότητας και εκκλησίας στην συνείδηση του κόσμου.
Αν εννοείτε τα όσα ειπώθηκαν σε κάποιο μοναστήρι από ενα φανατικό κληρικό διευκρινείστε το.

panagiotisandriopoulos είπε...

Η ιστορία με τον π. Κύριλλο Κωστόπουλο μας απέδειξε, αγαπητέ ανώνυμε, ότι δεν είναι και τόσο παγιωμένη η καθολική κοινότητα στην συνείδηση των Πατρινών.
Για θυμίσου τα γεγονότα. Στόματα ερμητικά κλειστά!
Ακόμα και οι ίδιοι οι Καθολικοί χλιαροί στην αντίδρασή τους... Και ένεκα φόβου...

Ανώνυμος είπε...

Ο Ανυπέρβλητος Θεολόγος, μάλλον Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ, Παναγιώτης Σημάτης τι λέγει επ' αυτού;

Ανώνυμος είπε...

Οχ, κάτι μου θυμίζει αυτό... Αμβρόσιος εναντίον Σημάτη στο Αίγιο

Ανώνυμος είπε...

Πολύ μεγάλη αγάπη έχεις στους Παπικούς, Παναγιώτη. Πως κι έτσι; Μπορείς να μας φέρεις ένα παράδειγμα Αγίου της Εκκλησίας που να παρεχώρησε ναό [έστω ανενεργό] για να λειτουργήσουν οι Λατίνοι; Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα; Άλλωστε, δεν νομίζω να φτώχυναν τόσο πολύ οι Παππικοί ώστε να μη μπορούν να φτιάξουν ναό!!! Εδώ το Βατικανό έχει κοτζάμ τράπεζα "του Αγίου Πνεύματος" [οποία ειρωνεία]. Δεν μπορούν να πάρουν ένα δανειάκι να φτιάξουν ένα μικρό ναό; Πόσοι είναι στο κάτω - κάτω της γραφής;

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τον 6:01.

Στέρεψαν οί Τράπεζες τού Βατικανού από λιρέττες (Ευρώ θέλω να πώ), καί δεν έχουν ν΄ αγοράσουν ενα Εκκλησάκι;

Συνεπώς:

Καιρός να ξυπνήσουμε, μιά καί υπάρχει σχέδιο "ενοποίησης" με ότι αυτό πνευματικώς καί δογματικώς συνεπάγεται...

Αυτός ο μετασχηματισμός "γιατί τώρα δεν είμαστε στόν Μεσαίωνα" θά ρίξει την Ορθοδοξία στήν αίρεση με αποτέλεσμα την ακύρωση τής σωτηρίας μας σύμφωνα με τίς αρχαίες Οικουμενικές Συνόδους.

Εκτός εάν θέλουμε νά κάνουμε μιά νέα δική μας Θεολογία, είτε είμαστε Πατριάρχες, είτε είμαστε Μητροπολίτες, με αποτέλεσμα να πάθουμε ότι μάς πρέπει καί αξίζει νά πάθουμε...

a

Ανώνυμος είπε...

Πότε θα παύσουν οι ορθοδοξούντες να κινδυνολογούν;

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά με αναπαύει ο λόγος του Eυγενίου Bούλγαρη όταν απευθύνεται στον ευσεβή ορθόδοξο:
«Πιστός ζηλωτής, αλλά μη λοίδωρος της αλλοτρίας θρησκείας και δόξης, μηδέ υβριστικός». (Σχεδίασμα περί ανεξιθρησκείας, ήτοι περί της ανοχής των ετεροθρήσκων.)

Aλλά τί σημασία έχει;

Aναρωτιέμαι πόσοι γνωρίζουν ότι ο εξαιρετικός περίκεντρος ναός των Oρθοδόξων στη Pώμη, που εφάπτεται του κορμού του κυρίως αρχαιολογικού χώρου, του Aγίου Θεοδώρου του Tήρωνος (Chiesa Greco-Ortodossa di San Teodoro in Palatino), έχει δοθεί το 2000 από τους Kαθολικούς στο Oικουμενικό Πατριαρχείο για τις ανάγκες της ελληνορθόξης κοινότητας...

Σε κάθε περίπτωση είναι λυπηρό να υπάρχουν ακόμη ορθόδοξοι που αισθάνονται εχθρικά προς τους Kαθολικούς, σα να βρισκόμαστε ακόμη στην Tουρκοκρατία. Ή μήπως τους συμφέρει αυτό ακριβώς;

Ανώνυμος είπε...

Και όχι μόνο, αγαπητέ ardalion, σε όλες τις χώρες όπου ασκείται ορθόδοξη ιεραποστολή ή υπάρχουν ορθόδοξοι(και Έλληνες φυσικά...) παραχωρούνται-εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- λατρευτικοί χώροι από ρωμαιοκαθολικούς για την τέλεση της Ευχαριστίας και των υπολοίπων ακολουθιών στους ορθοδόξους. Φαίνεται πως η Πάτρα....μάλλον αγνοεί όλα αυτά.....αναρωτιέμαι δε μήπως θα έπρεπε, ορθοδοξίας συγχρόνου χάριν..., να παύσουν και οι προσκυνηματικές εκδρομές εκ Πατρών εις Ιεροσόλυμα, διότι εκεί και μάλιστα εντός του Ι.Κουβουκλίου του Παναγίου Τάφου τελείται η Ευχαριστία και από τους ρωμαιοκαθολικούς! Προτείνω, ακόμη, ο π.Κύριλλος,κατά την Ευχαριστία του προσεχούς Πάσχα, να αιτηθεί την παραδειγματική τιμωρία-μετά θάνατον- του αειμνήστου Δημάρχου Πατρέων, ο οποίος χρημάτισε και Υπουργός εξωτερικών, Βασ.Ρούφου-υπάρχει και οδός στην Πάτρα αφιερωμένη σε αυτόν- διότι εδώρησε, άκουσον/άκουσον..., τη μία από τις δύο μεγάλες καμπάνες του ναού του Αγ. Ανδρέα των ρωμαιοκαθολικών της Πάτρας στην οδό Μαιζώνος την περίοδο που ήταν Υπουργός! Απορώ πως και δεν το έχει πράξει ακόμη ο εν λόγω "ορθόδοξος κληρικός"...!

Ανώνυμος είπε...

Πρίν από λίγο καιρό είχε έρθει στην Πάτρα ο ιεραπόστολος π.Ιωνάς ο οποίος είπε το πόσο φιλικά απέναντί του φέρθηκαν στο Χόγκ-Κόγκ οι Ρωμαιοκαθολικοί. Του παρεχώρησαν την εκκλησία τους γιά να κάνει τις Ορθόδοξες λειτουργίες. Αλλά και σε άλλα μέρη της γης αυτό συμβαίνει. Εμείς εδώ γιατί πρέπει να δείχνουμε τόση εχθρότητα? Η Ορθοδοξία υπάρχει στη πίστη και όχι στα κτίρια.Αλλωστε ο Ορθόδοξος είναι ο αγαπών κοσμοπολίτης.....Πάντως μερικοί Υπερορθόδοξοι μου θυμίζουν εκείνους που κατηγόρησαν τον Χριστό όταν εθεράπευσε τον δούλο του Ρωμαίου εκατοντάρχου.

Ανώνυμος είπε...

ΒΕΒΑΙΩΣ! ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ "ΛΥΧΝΟ" ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΠΕ Ο π.ΙΩΝΑΣ ΜΟΥΡΤΟΣ!

Ανώνυμος είπε...

Aγαπητοί ανώνυμοι, γίνετε κομματάκι «επώνυμοι» διαλέγοντας το όνομα που πάντοτε θέλατε για να μη γίνεται σύγχυση στις απαντήσεις και να είναι πιο ξεκάθαρη η ροή των σκέψεων.

Aναφέρθηκα στη Pώμη ως ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα σεβασμού του άλλου στην ελεύθερη άσκηση της λατρείας του.

Mου άρεσε αυτό «ο Ορθόδοξος είναι ο αγαπών κοσμοπολίτης». Mόνο, που χρειάζεται να τονίζεται αυτό και να επαληθεύεται έμπρακτα. Στο όνομα της Oρθοδοξίας ο άλλος, ο έτερος έχει στιγματιστεί στο παρελθόν, αλλά συνεχίζει να στιγματίζεται από όσους θεωρούν εαυτόν γνησιότερον και αυθεντικότερον από τους υπόλοιπους Oρθοδόξους.

Ανώνυμος είπε...

Τόση πια στενοκαρδία... Τέτοιας έντασης μισαλλοδοξία... Ευτυχώς αυτοί οι αχαρακτήριστοι παλιοχαρακτήρες των "υπεράγαν ορθοδόξων" (φτου) έχουν τεθεί πια στη χωματερή της Ιστορίας!!!

P. Kapodistrias είπε...

Δόξα τω Θεώ, ο νέος Μεσσηνίας προσθέτει ολοένα νεότητα στα γηρατειά της παρα-πνευματικής Μεσσηνίας!!!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Παναγιώτη,
Θα μου επιτρέψεις να αρχίσω από το τέλος…στη Πάτρα και στη Μητρόπολη των Πατρών, σιτίζει χρόνια τώρα, όχι μη ορθοδόξους χριστιανούς, αλλά και μωαμεθανούς στο θρήσκευμα. Η αγάπη λοιπόν της Μητρόπολης είναι φανερή, σε όσους έχουν …πνευματικά μάτια. Κι εσύ αν και θεολόγος δε διαθέτεις για την ώρα, για κάποιον λόγο που μόνο εσύ γνωρίζεις ….!!! Συνεχίζω ω προς την παραχώρηση Ιερού Ναού. Ίσως ο άγιος Μεσσηνίας «ξεπληρώνει γραμμάτια», όλοι γνωρίζουμε ότι διδάσκει αν κι εγώ γνωρίζω καλά σε κάποιο πανεπιστήμιο της Ρωμής, κι ως εκ του τούτου ίσως να έχουν αλλοιωθεί και οι αντιστάσεις του. Πως αγαπητέ Παναγιώτη θα παραχωρήσει ο Μεσσηνίας Ιερό Ναό, ιδιαιτέρως να είναι εγκαινιασμένος, σε Λατίνους Ρωμαιοκαθολικούς; Ποιον ρώτησε; Βέβαια θα μου πεις….για να κάνω το συνήγορο του διαβόλου…ο Πατρών ρωτάει για κάτι; Σέβομαι κατά πάντα το δόγμα τους, ΔΕΝ ΤΟ ΑΣΠΑΖΟΜΑΙ, έχουν δικαίωμα να έχουν Ναό, ΟΧΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ, και δεν έχουμε δικαίωμα, και δε μας πέφτει λόγος για την κατασκευή δικού τους ναού, για να λατρεύσουν το Θεό τους.
Σε αυτή τη παλιοκοινωνία που ζούμε, μας έχουν μείνει μερικές αντιστάσεις, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ να παραχωρήσουμε ΤΙΠΟΤΕ και ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.
Κι όσο αναφορά τον Κύριλλο, καλά έκανε Παναγιώτη, οι Λατίνοι δεν έχουν θέσει μέσα στο ναό, ιδιαιτέρως στη θεία μυσταγωγία, ούτε ο πάπας να συμμετάσχει στην Ορθόδοξη Θεία Λειτουργία στο Πατριαρχείο. ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΠΕΙΡΑΞΕ; Έχεις μια παράξενη άποψη για τη δημοκρατία…
Σε φιλώ

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Παναγιώτη,
Θα μου επιτρέψεις να αρχίσω από το τέλος…στη Πάτρα και στη Μητρόπολη των Πατρών, σιτίζει χρόνια τώρα, όχι μη ορθοδόξους χριστιανούς, αλλά και μωαμεθανούς στο θρήσκευμα. Η αγάπη λοιπόν της Μητρόπολης είναι φανερή, σε όσους έχουν …πνευματικά μάτια. Κι εσύ αν και θεολόγος δε διαθέτεις για την ώρα, για κάποιον λόγο που μόνο εσύ γνωρίζεις ….!!! Συνεχίζω ω προς την παραχώρηση Ιερού Ναού. Ίσως ο άγιος Μεσσηνίας «ξεπληρώνει γραμμάτια», όλοι γνωρίζουμε ότι διδάσκει αν κι εγώ γνωρίζω καλά σε κάποιο πανεπιστήμιο της Ρωμής, κι ως εκ του τούτου ίσως να έχουν αλλοιωθεί και οι αντιστάσεις του. Πως αγαπητέ Παναγιώτη θα παραχωρήσει ο Μεσσηνίας Ιερό Ναό, ιδιαιτέρως να είναι εγκαινιασμένος, σε Λατίνους Ρωμαιοκαθολικούς; Ποιον ρώτησε; Βέβαια θα μου πεις….για να κάνω το συνήγορο του διαβόλου…ο Πατρών ρωτάει για κάτι; Σέβομαι κατά πάντα το δόγμα τους, ΔΕΝ ΤΟ ΑΣΠΑΖΟΜΑΙ, έχουν δικαίωμα να έχουν Ναό, ΟΧΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ, και δεν έχουμε δικαίωμα, και δε μας πέφτει λόγος για την κατασκευή δικού τους ναού, για να λατρεύσουν το Θεό τους.
Σε αυτή τη παλιοκοινωνία που ζούμε, μας έχουν μείνει μερικές αντιστάσεις, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ να παραχωρήσουμε ΤΙΠΟΤΕ και ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.
Κι όσο αναφορά τον Κύριλλο, καλά έκανε Παναγιώτη, οι Λατίνοι δεν έχουν θέσει μέσα στο ναό, ιδιαιτέρως στη θεία μυσταγωγία, ούτε ο πάπας να συμμετάσχει στην Ορθόδοξη Θεία Λειτουργία στο Πατριαρχείο. ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΠΕΙΡΑΞΕ; Έχεις μια παράξενη άποψη για τη δημοκρατία…
Σε φιλώ

Ανώνυμος είπε...

καλά έκανε ο μεσσηνίας και σ'όποιον αρέσει! επειδή κανένας άγιος δεν παραχώρησε ναό στους καθολικούς δεν πρέπει να το κάνει ο Αγιος μεσσηνιας; δεν κατάλαβα, επειδή ουδείς άγιος έφαγε pizza δεν θα φάω εγώ. ας σοβαρευτούμε λιγάκι και να κρατήσουμε την ουσία

Ανώνυμος είπε...

Φίλε με τη pizza, πολύ καλά λες, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ σε ΛΑΤΙΝΟΥΣ κι αν σου αρέσει…σε καταλαβαίνω απόλυτα.
Αν νομίζεις ότι επειδή ο διπλανός σου δεν έγινε μοιχός ή πόρνος, και θες να δοκιμάσεις εσύ να γίνεις ένα από αυτά….ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ!!! Δικαίωμά μου κι εμένα να μη δοκιμάσω της ανοησίες και υπερφύαλες αποφάσεις, ενός …..αγίου!!!

Ανώνυμος είπε...

Κυριοι ανωνυμοι 6:01 μμ
και 9:04. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο είμαι γνωστης και στο εχω ακουσει (για την τραπεζα του Βατικανου).

Οι καθολικοί στην ελλάδα, ελληνες και μη δεν είναι πολίτες του κρατους του βατικανού και ουτε υπηκοοι του. Για ποιον λόγο, λοιπόν, το Βατικανο να χρηματοδοτησει το εργο αυτό?
Και επειδή φαινεται οτι αυτη η κινηση του μητροπολίτη δεν σας αρεσε καλό θα ήταν να ρωτούσατε καποιον ελληνα ορθόδοξο του εξωτερικού και θα διαπιστώσετε οτι στα κράτη που ζουν γινονται αντιστοιχες ενεργειες από την καθολική εκκλησια προς την ορθοδοξη. Κανεις δεν γινεται φτωχωτερος ή πλουσιότερος σε χρημα εχοντας, δίνοντας ή κτιζοντας έναν ναό. Η αγαπη και το συναισθημα μεταβαλλεται.

Σε κράτη του εξωτερικού οι ιερεις της ορθοδοξου εκκλησίας πληρόνονται από το κράτος, στην ελλάδα οι ιερεις της καθολικής εκκλησίας δεν έχουν εισόδημα.
Κανετε τον κόπο να διαβάσετε άπόσπασμα από ομιλια του Σεβ. Καθολικού Αρχιεπισκόπου Αθηνών:

"Πράγματι, υπάρχει διάχυτη η πεποίθηση μεταξύ πολλών συμπολιτών μας, κι όχι μόνο μεταξύ του απλού λαού, αλλά και μεταξύ των υψηλά ισταμένων, ότι η καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα, οι έλληνες καθολικοί Ιεράρχες και ο καθολικός Κλήρος της Ελλάδος μισθοδοτούνται από το Βατικανό. Το έχω ακούσει τόσο από υπουργικά χείλη όσο και από χείλη ορθοδόξων Αρχιερέων! Σαν να ήταν η Αγία Έδρα («το Βατικανό») μια επιχείρηση που μισθοδοτεί τους ανά τον κόσμο υπαλλήλους της!

Ας σημειωθεί εν παρόδω ότι οι Έλληνες καθολικοί Ιερείς και Επίσκοποι είμαστε από τους ελάχιστους -αν δεν είμαστε οι μόνοι- έλληνες πολίτες που δεν είμαστε ασφαλισμένοι... Oι Ιερείς δεν έχουν καμιά ασφάλιση, διότι ...δεν το προβλέπει ο Νόμος! Συντηρούμαστε και αντιμετωπίζουμε τα έξοδα ασθενείας από τις δικές σας προσφορές κι από την σωστή διαχείριση ορισμένων ακινήτων, που δεν προέρχονται από αυτοκρατορικά χρυσόβουλλα, αλλά από προσφορές πάλι των πιστών.

Ως έλληνας και καθολικός Ιεράρχης (και καυχώμαι τόσο για το ότι είμαι έλληνας όσο και για το ότι είμαι καθολικός) επαναλαμβάνω προς κάθε κατεύθυνση ότι: ούτε υπήκοος είμαι του Βατικανού, ούτε υπάλληλος της Αγίας Έδρας, ούτε αντιπρόσωπος του Πάπα στην Ελλάδα. (Όλα αυτά ακούονται και γράφονται συχνά.) Είμαι Επίσκοπος της καθολικής Εκκλησίας και ως εκ τούτου είμαι σε εκκλησιαστική κοινωνία με τον Επίσκοπο Ρώμης. Χωρίς αυτή την εκκλησιαστική κοινωνία δεν θα ήμουν μέλος της μιας, αγίας, καθολικής και αποστολικής Εκκλησίας." [ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ www.cen.gr]

Kυριε 9:04 μμ μονο αυτός που δεν αγαπά ακόμα και τους εχθρους θα εχει πιθανοτητες να ακυρωθει από την σωτηρία και όχι αυτός που δίνει σε εναν φτωχό(σε ναο) να φαει!

Ανώνυμος είπε...

κυριε Ανδριοπουλε, δεν νομίζω οτι ενεκα φόβου οι καθολικοί δεν μίλησαν για το συγκεκριμενο περιστατικό. Οσον αφορα τους εν Πάτραις καθολικους παντα υπηρχαν απλώς περιοριστηκε ο αριθμός τους γιατι ως ιταλοπατρινοί πολλοι αναγκάστηκαν να φύγουν με τον πόλεμο του '40 και φυσικά οχι λογω δόγματος. Συμφωνω οτι πρέπει να υπάρχει καποιος τρόπος για να ξεχωρίζουν οι ανωνυμοι σχολιαστές γιαυτό υπογράφω

Δ.Γ.

Ανώνυμος είπε...

Παρακολουθώ κατά διαστήματα την ιστοσελίδα σας και τα ενδιαφέροντα θέματα που διαπραγματεύεστε. Δεν έχω όμως ως τώρα παρέμβει. Το κάνω τώρα, μιας κι αναφέρθηκε και πάλι το όνομά μου, για να μη νομισθεί ότι αποφεύγω να εκτεθώ, εκφράζοντας την άποψή μου. Παρά τις ελλείψεις μου, με αφορμή τα γεγονότα στο Αίγιο και τον αφορισμό μου από το Μητροπολίτη Καλαβρύτων, οδηγήθηκα στην μελέτη του θέματος, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η έκδοση του βιβλίου «Είναι αίρεση ο Παπισμός», (Εκδ. “ΤΗΝΟΣ”). Στη μελέτη αυτή φαίνεται ξεκάθαρα, ότι ο Παπισμός είναι αίρεση, αφού αυτό αποτελεί συνείδηση της Εκκλησίας και αποτυπώθηκε στις αποφάσεις εκατό και πλέον Πατριαρχικών και τοπικών Συνόδων και, άρα απαγορεύεται η παραχώρηση ναού σε αιρετικούς, όπως από αρχαιοτάτων χρόνων η αδιαίρετη Εκκλησία έκανε. Το ότι οι ετερόδοξοι παραχωρούν ναούς, δεν είναι επιχείρημα να κάνουμε και εμείς το ίδιο, γιατί αυτοί παραχωρούν ναούς για δικούς τους λόγους και εξυπηρετώντας την προπαγάνδας τους.
Αν κάποιοι αυτές τις Συνοδικές αποφάσεις τις διαγράφουν ή τις γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, και επιδιώκουν το δικό τους θέλημα και αυτή τους η άποψη να υπερισχύσει, δικαίωμά τους. Με δική τους ευθύνη αποφασίζουν και κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να ακολουθήσουν τις εκκλησιαστικές αυτές αποφάσεις. Γιατί, όμως, λοιδωρούν όσους ακολουθούν την Εκκλησιαστική Παράδοση; Και μάλιστα, χωρίς να αντικρούσουν με θεολογικό λόγο τα επιχειρήματα των Πατέρων και των θεολόγων που συγκρότησαν αυτές τις Συνόδους;
Μετά από αυτές τις εξηγήσεις δημοσιεύω στο μπλόγκ σας την Απάντηση που έστειλα σε συνάδελφο θεολόγο της Καλαμάτας για το θέμα που και εκεί προέκυψε (Σημάτης Παναγιώτης)

Απάντηση στον κ. ……. περί της αιρέσεως των Παπικών

Έκπληξη προκάλεσαν οι θέσεις του θεολόγου κ. ……., όπως διατυπώθηκαν σε άρθρο τοπικής εφημερίδας, της 9/10/2008. Έχω ασχοληθεί με το θέμα, όταν προσπάθησε ανεπιτυχώς, (λόγω της αντιδράσεως των πιστών του Αιγίου) ο Αιγιαλείας Αμβρόσιος να παραχωρήσει ναό στους Παπικούς. Υπ’ όψιν ότι στο Αίγιο δραστηριοποιήθηκε ο ίδιος παπικός ιερέας, που τελευταία κινήθηκε και στην Καλαμάτα, δίνοντας την υπόνοια ότι υπάρχει σχέδιο αρπαγής ναού από τους ορθόδοξους με κάθε θυσία. (Αυτονόητο, ότι είναι ελεύθεροι να κτίσουν το δικό τους ναό με τη βοήθεια και της τράπεζας του Βατικανού και όχι να δοθεί δικός μας, που κτίζεται με τις πενταροδεκάρες των πιστών και δεν είναι ιδιοκτησία του κάθε Επίσκοπου να τον διαθέτει -παρά τους Ιερούς Κανόνες- σε αιρετικούς με το “έτσι θέλω”). Μετά το τεράστιο σκάνδαλο του Βατοπεδίου, φαίνεται ότι ο ορθόδοξος λαός θα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα άλλο πειρασμό, που προωθείται από τα Βατικάνεια εξουσιαστικά κέντρα.
Ο κ. …….., πιστεύω άθελά του, (και στην προσπάθεια να εξάρει την πεμπτουσία του Χριστιανισμού, που είναι η αγάπη) τελικά αμνηστεύει τον Παπισμό, ο οποίος διέπεται από «νομικιστική θρησκευτικότητα» και εισήγαγε την «ατομοκρατία ως ιδεολογική νοησιαρχία και δικανικό ηθικισμό» και, έτσι, οδήγησε στην «αλλοτρίωση του εκκλησιαστικού γεγονότος» (Γιανναράς Χρ.). Τον Παπισμό, που μετέτρεψε την Εκκλησία σε ιδεολογία και πολιτικό σύστημα και δυσφήμισε τον χριστιανισμό στους λαούς της Δύσεως, στρώνοντας το δρόμο για την εμφάνιση της αθεΐας. Και αυτό έγινε, γιατί ο Παπισμός αρνήθηκε συγκεκριμένες Εντολές και διδασκαλίες του Χριστιανισμού.
Δεν είπε ο Χριστός να μη παραβούμε και να μη αλλοιώσουμε ούτε την πιο μικρή από τις Εντολές Του; (Ματθ. 5, 19). Δεν το επανέλαβαν οι Απόστολοι, οι Πατέρες, οι Οικουμενικές Σύνοδοι, που θεωρούν την μεγαλύτερη βλασφημία κατά του Θεού την αλλοίωση των λόγων Του;
Το κείμενο του αγ. Μαξίμου που χρησιμοποιεί ο κ. ………, τελικά, είναι αντίθετο των θέσεών του. Μιλά ο άγιος Μάξιμος για αγάπη, δεν εννοεί όμως αμνήστευση των αιρέσεων των Παπικών. Η αγάπη του αγίου Μάξιμου προς τους αιρετικούς, στόχο έχει να τους βοηθήσει να καταλάβουν τα λάθη τους, ώστε να επιστρέψουν στην αλήθεια του Χριστού που έχουν διαστρέψει και να σωθούν. Με την παραχώρηση ναού στους Παπικούς επιτυγχάνεται το αντίθετο, αφού έτσι τους ενισχύουμε στις αιρετικές τους θέσεις.
Είναι δυνατόν «να “καίγεται” ο άνθρωπος από αγάπη για όλα τα όντα» (κατά τη φράση του κ. ……..ως, να αφήνει τον άλλον στην πλάνη του, να την αναγνωρίζει, να υποστηρίζει ότι δεν είναι αιρετικοί αυτοί που «αυτονομήθηκαν» εγωϊστικά από την διδασκαλία της Εκκλησίας και δημιούργησαν τον αλάθητο Πάπα, την Ιερά εξέταση, την υποβάθμιση του Αγίου Πνεύματος (filioque), τα συχωροχάρτια;
Ο αγαπητός (στον κ. ……..) άγιος Μάξιμος, γράφει όχι μόνο για την «υπερβολήν της ερωτικής αγαθότητος» του Θεού, αλλά και για αυστηρή στάση προς όσους αθετούν τις Εντολές, αφού η αίρεση σημαίνει χωρισμό από το Θεό: “Ου θέλων δε τους αιρετικούς θλίβεσθαι, ουδέ χαίρων τη κακώσει αυτών γράφω ταύτα, μη γένοιτο, αλλά τη επιστροφή μάλλον χαίρων…Προς μόνον το καθοτιούν αιρετικοίς συνάρασθαι εις σύστασιν της φρενοβλαβούς αυτών δόξης, σκληρούς παντελώς είναι υμάς και αμειλήκτους βούλομαί τε και εύχομαι. Μισανθρωπίαν γάρ ορίζομαι έγωγε και αγάπης θείας χωρισμόν το τη πλάνη πειράσθαι διδόναι ισχύν εις περισσοτέραν των αυτή προκατειλημμένων φθοράν”» (PG 90, c. 1189A).
Τέλος, το ότι είναι αιρετικός ο Πάπας, νομίζω ότι δεν χρειάζεται ιδιαίτερη συζήτηση για να αποδειχτεί. Είναι χιλιάδες τα συγγράμματα των Πατέρων της Εκκλησίας και των θεολόγων, εκατοντάδες Σύνοδοι της Εκκλησίας που καταδικάζουν το Παπισμό ως αίρεση, όπως και των σύγχρονων Πανεπιστημιακών θεολόγων. Μαζί με τους ελάχιστους που αυτό το αμφισβητούν, συγκαταλέγεται και ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, που σε επιστημονικό σύγγραμμά του δεν αναφέρει ούτε μια φορά ότι ο Παπισμός είναι αίρεση∙ και αυτό που πρεσβεύει, προσπαθεί να επιβάλλει στους ορθόδοξους πιστούς.
Σημάτης Παναγιώτης, καθηγητής θεολόγος

Πανσές είπε...

Δείτε , επιτέλους.
Άλλων έχουσιν χρείαν οι καιροί!
Ανοίξατε οφθαλμούς και καρδίαν.
Τετέλεσται το "εγώ", γιατί χανόμεθα.
Μόνον "ημείς"... μόνον ενωμένοι...
Άνθρωποι!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο παπισμός και ο προτεσταντισμός( με όσα παρακλάδια έχει) είναι αίρεση. Αυτοί (Παπικοί ,Προτεστάντες)έχουν πακτωλό χρημάτων και μπορούν να φτιάξουν δικές τους Εκκλησίες ή αίθουσες ή τουλάχιστον να νοικιάσουν ένα χώρο για να εκτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Δε μπορούμε να τους εμποδίσουμε ούτε θέλουμε , ας κάνουν ότι θέλουν.Άλλωστε η ανεξιθρησκία του Συντάγματος μας τους δίνει το δικαίωμα. Ειδικά οι παπικοί δε θέλουν . Θέλουν να μπαίνουν στις δικές μας εκκλησιες για να θολώνουν τα νερά . Να νομίζουν οι αδιάφοροι και μη ενημερωμένοι Ορθόδοξοι ότι είμαστε το ίδιο , αφού λειτουργούμε στον ίδιο ναό. Σε λίγο θα φέρουν το Δούρειο Ίππο τους , τους Ουνίτες, και τότε θα αρχίσει το ψάρεμα των Ορθοδόξων. Έτσι κάνουν στα κράτη των ανατολικών κρατών όπου έχουν πάρει ορθόδοξους ναούς και τους έκαναν δικούς τους παρέα με τους εκκλησιαζόμενους.
Η αδιαφορία η δική μας και μόνον αυτή θα το επιτρέψει να γίνει. Ας σταθούμε αντάξιοι των Ομολογητών μας.

Ανώνυμος είπε...

Όταν υπάρχουν πιστοί μιας θρησκείας σε μία χώρα πρέπει να έχουν δικό τους μέρος να εξασκούν τα θρησκευτικά τους δικαιώματα. Οι κανόνες όμως της Θρησκείας μας ,απαγορεύουν τη συγκατοίκηση στον ίδιο χώρο. Δεν είναι φανατισμός. Οι άγιοι Πατέρες με φώτιση Θεού τα θέσπισαν για να μας προστατέψουν. Δεν είναι δύσκολο να βρεθεί και να νοικιαστεί ένας χώρος για λατρεία.
Η ιστορία λέει ότι ένας λαός, ο Πολωνικός, εξαναγκάστηκε να γίνει από Ορθόδοξος Ρωμαιοκαθολικός.
Ας φυλάμε τα ρούχα μας τώρα στην αρχή διότι μετά.....

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω μαζί σου κ. πανσέ.
Εσενα κυριε θεολογε σε ενοχλησε τοσο η παραχώρηση ναού σε αιρετικούς. Το οτι παλαιοί παγανιστικοί ναοί χρησιμοποιήθηκαν και μετατραπηκαν σε χριστιανικούς δεν σε ενοχλεί? Το οτι η ορθοδοξια δημιουργώντας την δική της "ιερα εξεταση" κατεστρεψε ένα σωρό μνημεία της αρχαίας ελλαδας για να διαγραψει την ελληνικη θρησκεία δεν σε αγγιζει?
Αν δεν θελετε να έχετε επαφες με αιρετικούς τοτε να μην τους ζητατε ουτε λείψανα, ουτε υποτροφίες(από την τράπεζα του βατικανου) για τα ορθοδοξα ελληνόπουλα.

Αλλα δεν αξιζει να μιλαω αλλο μαζί σας φανατισμενε

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΩΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΑΞΙΟΤΙΜΩΝ Κ.Κ.ΣΧΟΛΙΑΣΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΑΠΛΩΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΟΚΛΗΘΕΙΣ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΓΕΝΗ-ΔΥΣΤΥΧΩΣ- ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΗ ΙΘΥΝΟΝΤΟΣ ΚΑΠΟΙΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΥΓΕΝΕΣΤΑΤΑ ΚΑΙ ΒΑΘΥΤΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΑΝΤΕΦΗ ΑΠΛΩΣ ΟΤΙ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΘΑ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΓΑΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΟΤΙ ΚΑΤΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ! ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟΙΣ ΦΡΟΝΙΜΟΙΣ ΟΛΙΓΑ!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ!

Ανώνυμος είπε...

Tι να κανει και ο κακομοιρος ο Πατριαρχης επρεπε να μην οξυνει τα πνευματα. Τον εχουνε που τον εχουν στο περιθωριο μην το στειλουνε κιολας...
Αλλα τι νοημα εχει ο διαλογος όταν όλες οι πλευρες ειναι πεπισμενες οτι κατεχουν την αληθεια?

Ανώνυμος είπε...

Φίλε, τού 11:40, μήπως είσαι παιδί μου κανένας κρυμένος ειδωλολάτρης καί αρχαιολάτρης πού σ΄ έπιασε δήθεν στενοχώρια για τίς αρχαίες πέτρες;

Γιά μολόγα το λοιπόν καί άσε το παραμύθι με " τά αρχαία μνημεία..."

Ανώνυμος είπε...

Ανωνυμε 11:37 οταν κανεις διαλογο είσαι ετοιμος για όλα, κρινεις και κρινεσαι.
Δεν ενδιαφερομαι πολυ για τις εκκλησιες σας γιατι ξερω οτι οταν μπαινετε για τα ιερα σας καθηκοντα εξερχεστε ιδιοι, γι αυτό και δεν πηγαινω σε λειτουργιες. Μου αρεσει ομως να ενημερωνομαι και σχηματιζω την δικη μου ιδεα και άποψη για τα γεγονοτα γυρω μου.

Θεωρω μεγαλη ανοησια να κατηγορω μια ομαδα ανθρωπων, διαφορετική από εμενα, για κατι τη στιγμη που κι εγω με τον ίδιο τρόπο ή παραλλαγες εκανα το ιδιο.

Δεν την βλεπεις και την ορθοδοξια. Με λιγους "fondamental" επιβιωνει. Που ειναι οι νεοι, που είναι οι χριστινοι, που είναι οι ορθοδοξοι? Δεν βλέπεις οτι η ορθοδοξία βγάζει τα μάτια της από μόνη της. Σκάνδαλα με μονές, χρηματα, σεξουαλικά, καθε λογής αμαρτιες από ιερεις καθημερινα ερχονται στην επιφάνεια. Και τί λετε γι αυτό? Μεμονωμενα περιστατικα και βλακειες. Και ακόμα ο μεσαίωνας της ευρώπης δεν ηρθε στην ελλάδα. Οταν ερθει οι ναοι θα είναι ακόμα πιο γεματοι(από θεσεις κενες)

Ανώνυμος είπε...

Βρέ 6:11 μμ, πέσε καθαρά καλέ μου άνθρωπε τα παγανιστικά πιστεύω σου, καί κοίταξε τί όργια κάνανε ΔΗΜΟΣΙΩΣ μάλιστα καί ΕΠΙΣΗΜΩΣ από το τυπικό της ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑΣ οί πιστοί στούς ψευτοθεούς σας παίρνοντας τους μάλιστα καί σαν παράδειγμα...

Η Ορθόδοξη Εκκλησία τού Θεανθρώπου ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ποτέ δεν έδωσε τέτοιες κατευθύνσεις ούτε είχε καί έχει τέτοιες αρχές, άλλο εάν κάποιοι άνθρωποι κάνανε τα δικά τους ανθρώπινα λάθη καί είχανε τα δικά τους πάθη...

Ήτανε λάθη όμως καί πάθη δικά τους, καταδικά τους καί όχι της Εκκλησίας!

Άλλο λοιπόν αμαρτωλοί άνθρωποι, καί άλλο επίσημη Εκκλησία καί Θρησκεία...

Μή συγχέουμε τα πράγματα!

Φταίει ο Χριστός εάν κάποιος παπάς, κάποιος Μητροπολίτης, κάποιος Πατριάρχης, ή ένας απλός Χριστιανός κάνει ή λέει ότι τού κατέβει;

Ευθύνεται γι΄ αυτό ο Χριστός;

Ο οποίος μάλιστα καταδικάζει στό Ευαγγέλιό Του όλα αυτά;

Όχι βέβαια!

Η ευθύνη είναι ατομική, είναι τών ανθρώπων, καί θα δώσουν λόγο κάποτε γιά τίς πράξεις τους...

Τό άν σήμερα οί νέοι έχουν φύγει από τίς Εκκλησίες να μη το ψάχνουμε μόνο στά σκάνδαλα αλλά να το ψάχνουμε καί στό τί παιδεία καί τί σταθερά πιστεύω δώσανε οί γονείς τους σ΄ αυτά τα καημένα τα παιδιά...

Οί φταίκτες λοιπόν είναι πολλοί, κι΄ αλλοίμονο στούς ανθρώπους πού είτε έτσι είτε αλλιώς, έχουνε χάσει την πίστη τους...

Γιατί η πίστη στον αληθινό Θεό, θά είναι το σοβαρότερο κριτήριο στίς έσχατες μέρες της Β΄ Παρουσίας τού Χριστού στόν κόσμο !

Τό λέει άλλωστε καί ο ίδιος ο Χριστός διερωτώμενος :

" πλήν ερχόμενος στην γή, θα εύρω την πίστη;"

Related Posts with Thumbnails