Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2008

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΛΙΓΚΑΣ




Τι να σας πω για τον Αλέξανδρο Λίγκα; Είναι ένας σπουδαίος μουσικολόγος, καθηγητής σήμερα στο City University του Λονδίνου, ιδρυτής και διευθυντής του διεθνούς φήμης φωνητικού συνόλου Cappella Romana, ένας εξαιρετικός σολίστ και βαθύς γνώστης της βυζαντινής και ρωσικής εκκλησιαστικής μουσικής παράδοσης. Έχει πατρινή καταγωγή! Στην Πάτρα αγνοείται παντελώς. Μια και μόνη φορά εμφανίστηκε, πριν δέκα χρόνια περίπου, συμπράττοντας με την Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία του Λυκούργου Αγγελόπουλου σε μια συναυλία στην Ευαγγελίστρια. Ήμουν κι εγώ μέλος του χορού και ήταν ιδιαίτερη εμπειρία για μένα. Ήλθε μια βροχερή Κυριακή καλοκαιριού στο μοναστήρι του Γηροκομειού, όπου έψαλα τότε, και ασματομελωδήσαμε «από χορού». Με τιμά με την φιλία του.

Μόλις παρέλαβα έναν εξόχως ενδιαφέροντα διπλό ψηφιακό δίσκο που είχε αφήσει στην εν Πάτραις θεία του για μένα: Μουσική από την ελληνόρυθμη μονή της Ρώμης Grottaferrata (Κρυπτοφέρρη) και ύμνοι της Πεντηκοστής. Με το σύνολο Cappella Romana συμπράττει ο σημαντικός ερευνητής και ψάλτης Γιάννης Αρβανίτης. Ο Αλέξανδρος Λίγκας οργώνει τον κόσμο δίνοντας συναυλίες και διαλέξεις. Εκτός από την Ελλάδα… Εδώ ούτε η δισκογραφική του παραγωγή δεν κυκλοφορεί. Λογικό. Ο Λίγκας ανήκει στην χορεία των οικουμενικών Ελλήνων. Όποιοι ενδιαφέρονται θα τον ανακαλύψουν. Αρκεί να έχουν πνεύμα μαθητείας και να είναι εξασκημένοι στην ομορφιά.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

είσαι προκλητικός...!:)

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Ανδριόπουλε,

Για πολλούς λόγους πρέπει να αισθάνονται τυχεροί όσοι καλοπροαίρετα μαθητεύουν στην ομορφιά της Ιδιωτικής Οδού σας, πριν απ' όλα όμως επειδή τους φέρνετε σε γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία και με σπουδαίους εκπροσώπους της, με πρόσωπα και έργα δηλαδή που κατά τεκμήριο δεν "πουλάνε" στα ΜΜΕ.

Γι' αυτό και μόνο, το blog σας αποδεικνύεται πολύτιμος οδοδείκτης.

panagiotisandriopoulos είπε...

Αγαπητέ μου allos tassos,

Νομίζω, ναί! Στις προτάσεις μου είμαι προκλητικός! Στις εκτιμήσεις μου απλά λογικός. Αλλά κάποιοι έχουν εξορίσει τη λογική και... υποφέρουν. Σε κάθε περίπτωση ισχύει το του ποιητού: "Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ κόβει μέσ' απ' τον χρόνο. Πας πιο γρήγορα σπίτι σου από την Κωνσταντινούπολη"!

panagiotisandriopoulos είπε...

Φίλε editor,

Σ' ευχαριστώ θερμά για την αγάπη σου. Οδοδείκτης εγώ; Μακρυά! Δες, αν θέλεις, τους οδοδείκτες που προτείνω μέχρι στιγμής. Το blog μου το εκλαμβάνω σαν ταξιδιωτικό σάκκο. ΟΤΤΩ ΤΙΣ ΕΡΑΤΑΙ.

Related Posts with Thumbnails