Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΥΠΟΣ ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ (ΦΩΤΟ)


Την Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016, ο πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα κ.Christophe Chantepy επέδωσε στον διάσημο έλληνα συνθέτη Γιώργο Κουρουπό τα διάσημα του Ιππότη του Εθνικού Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής. 
Η διάκριση αποτελεί φόρο τιμής για το σύνολο της επιτυχημένης καριέρας του Γιώργου Κουρουπού, καθώς επίσης και για την δράση του για την προώθηση της σύγχρονης γαλλικής μουσικής στο ελληνικό κοινό. 
Για το έργο και την προσωπικότητα του Γιώργου Κουρουπού μίλησε ο Γάλλος πρέσβης και κατόπιν μίλησε – γαλλιστί - ο Γιώργος Κουρουπός, λέγοντας μεταξύ άλλων: 


«[…] Θα ήμουν 9 χρονών, όταν διάβασα, για πρώτη φορά τους ΑΘΛΙΟΥΣ του Βικτόρ Ουγκώ, σε μια έκδοση για παιδιά που υπήρχε στο σπίτι. Νομίζω ότι, στο βάθος, το γαλλικό όνειρό μου-το Παρισινό, για την ακρίβεια- από τους «Άθλιους» άρχισε υποσυνείδητα να σχηματίζεται μέσα μου…
[…] Εννέα υπερδραστήρια, αλλά ευτυχισμένα χρόνια στο Παρίσι, κάποτε κουραστικά, αλλά πάντα δημιουργικά. Η εντυπωσιακή, ωστόσο, επιτυχία, είναι με το παραπάνω η ανταμοιβή για τους κόπους μου. Η μουσική μου παίζεται παντού, στις μεγάλες αίθουσες του Παρισιού, στα διεθνή φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής. Οι παραγγελίες για σύνθεση έργων είναι συνεχείς- οι πιο σπουδαίες έρχονται από το φεστιβάλ της Αβινιόν-. Μου προσφέρουν επίσης διοικητικές θέσεις (στην αρχή στο Κονσερβατουάρ του Παρισιού και ύστερα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Κρετέιγ - προάστιο του Παρισιού.) 
[…] Προσπάθησα, κατά τη διάρκεια της ζωής μου στην Ελλάδα να δώσω στους άλλους ό,τι μου ’δώσαν οι Γάλλοι, ό,τι μου ’μάθαν, αλλά και ό,τι έμμεσα μου δίδαξαν ως αγωγή του πολίτη. Δεν ξέρω αν πάντοτε τα κατάφερα…». 


Η βραδιά έκλεισε με τραγούδια του Γιώργου Κουρουπού στα γαλλικά και ελληνικά, με την σοπράνο Μάιρα Μηλολιδάκη και τον Τίτο Γουβέλη στο πιάνο. 
Στην τελετή παραβρέθηκαν: η Υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, ο ακαδημαϊκός και συνθέτης Θόδωρος Αντωνίου, ο σκηνογράφος Διονύσης Φωτόπουλος, ο διευθυντής της Λυρικής Σκηνής Μύρων Μιχαηλίδης, ο διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο μαέστρος Βύρων Φιδετζής, ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ Τάσος Συμεωνίδης, ο διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής, μαέστρος Μίλτος Λογιάδης, ο βαρύτονος Σπύρος Σακκάς, η ποιήτρια Ιουλίτα Ηλιοπούλου, η χορογράφος Νατάσα Ζούκα, ο καθηγητής Βασίλης Λαμπρινουδάκης, οι σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη, Δάφνη Πανουργιά, Άρτεμις Μπόγρη, ο διευθυντής του Γραφείου τής Υπουργού Πολιτισμού Βαγγέλης Πολίτης, ο πρ. πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Ιωάννης Μάνος, η ηθοποιός και σκηνοθέτης Τατιάνα Λύγαρη, ο πιανίστας Θανάσης Αποστολόπουλος, οι μουσικοκριτικοί Γιώργος Μονεμβασίτης και Κυριάκος Λουκάκος κ.α.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails