Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Η "ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ" ΣΤΟ UNFOLLOW ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Στο τεύχος του περιοδικού Unfollow που κυκλοφορεί (Μάϊος 2014) ο δημοσιογράφος Διονύσιος Καλιντέρης επιχειρεί μια "προσωπογραφία" του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ, τον οποίο βλέπει - φυσικά - αρνητικά. 
Και λέω "φυσικά", γιατί αν για πολλούς από εμάς τους "εκκλησιαστικούς" ο Σεβασμιώτατος μας δημιουργεί από αμηχανία έως θλίψη, μπορεί να φανταστεί κανείς τι προκαλεί στους "κοσμικούς": ειρωνείες, χλεύη, οργή, απαξίωση. 
Στο κείμενό του στο Unfollow, ο συντάκτης παραπέμπει και στην Ιδιωτική Οδό και συγκεκριμένα στο άρθρο μας "Οι αδιαφιλονίκητες πρωτιές του Πειραιώς Σεραφείμ"
Δυστυχώς ο Σεβ. έχει επιλέξει την κατά πάντων ατέρμονη πολεμική - την οποία επαυξάνουν και οι συνεργάτες του - μη κατανοώντας (;) το αδιέξοδον του πράγματος και την ζημία που προκαλείται στην Εκκλησία, αφού οι περισσότεροι άνθρωποι ταυτίζουν την Εκκλησία με τον Πειραιώς ή τον Καλαβρύτων ή τον Γόρτυνος, δηλ. με εκείνους τους ιεράρχες οι οποίοι έχουν επιλέξει την πολεμική οδό βαφτίζοντάς την και "μαρτυρία" ή "ομολογία πίστεως". 
Το τραγικό είναι επίσης ότι οι ιεράρχες αυτοί και οι οπαδοί τους έχουν "κατηγοριοποιήσει" ανθρώπους και καταστάσεις, τους έχουν κατατάξει όπου αυτοί νομίζουν, αδιαφορώντας για την αλήθεια των πραγμάτων. 
Πρόσφατο παράδειγμα: ο κληρικός της Μητροπόλεως Πειραιώς Άγγελος Αγγελακόπουλος, δεξιός - ή αριστερός ή ό,τι προτιμάτε - βραχίων του Σεβ. Πειραιώς στον "αντι-οικουμενιστικό" αγώνα, γράφει κείμενο εναντίον του Μ. Αρχιδιακόνου Μαξίμου με αφορμή την περί Πρωτείου διατριβή του, για την οποία έγραψε κριτική ο καθηγητής φιλοσοφίας Αρχιμ. Παντελεήμων Μανουσάκης και η οποία δημοσιεύθηκε στο "Φως Φαναρίου"
Γράφει χαρακτηριστικά ο εν λόγω κληρικός: "...Στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο της προλειάνσεως του εδάφους για λήψη οικουμενιστικών αποφάσεων με συνοδικό κύρος, εντάσσεται και η πληροφορία, που δημοσιεύθηκε στις 28 Απριλίου ε.έ. από το γνωστό οικουμενιστικό ιστολόγιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου ‘Φως Φαναρίου’...". 
Πληροφορώ τον εν Πειραιεί κληρικό - και τους ομοίους του - ότι το "Φως Φαναρίου" είναι μία δική μου, αποκλειστικά, πρωτοβουλία, άρα δεν είναι ιστολόγιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου (απλώς προβάλλει από αγάπη, κατά το δυνατόν, το τεράστιο έργο του), ούτε είναι φυσικά "οικουμενιστικό", γιατί ο όρος αυτός είναι ανύπαρκτος διεθνώς και έχει εφευρεθεί ως "ρετσινιά". 
Όμως ο κληρικός Άγγελος Αγγελακόπουλος πρέπει κάπου, κάπως, να μας κατατάξει, γιατί πώς θα ζήσει χωρίς βαρβάρους;

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

"Όμως ο κληρικός Άγγελος Αγγελακόπουλος πρέπει κάπου, κάπως, να μας κατατάξει, γιατί πώς θα ζήσει χωρίς βαρβάρους;"


Κωνσταντίνος Καβάφης «Περιμένοντας τους Βαρβάρους»

— Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;

Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.

— Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

—Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.

— Γιατί οι δυο μας ύπατοι κ’ οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά, γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ’ ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλιγμένα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπώνουν τους βαρβάρους.

—Γιατί κ’ οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαρυούντ’ ευφράδειες και δημηγορίες.

— Γιατί ν’ αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ’ η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που εγίναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ’ η πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;

Γιατί ενύχτωσε κ’ οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ’ τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.



Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.


Related Posts with Thumbnails