Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ


Ο Πατριάρχης Αθηναγόρας με τους δύο συνεργάτες του Πάπα Παύλου ΣΤ', τον τότε αρχιεπίσκοπο Ιωάννη Βίλλεμπρανς και τον ιερομόναχο Πέτρο Ντυπρέ συνομιλούν στο Φανάρι με πνεύμα αγάπης Χριστού για την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των δύο Εκκλησιών για την ομαλή διεξαγωγή του Διαλόγου.

Στο περίφημο βιβλίο του θεολόγου Αριστείδη Γ. Πανώτη Ειρηνοποιοί, Παύλος ΣΤ' – Αθηναγόρας Α' (Ίδρυμα Ευρώπης ΔΡΑΓΑΝ, Αθήναι 1971) διαβάζουμε τα εξής πολύ ενδιαφέροντα σχετικά με την επανακομιδή της Τιμίας Κάρας του Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου από την Ρώμη στην Πάτρα στις 26 Σεπτεμβρίου 1964, δηλ. σαν σήμερα πριν από 47 χρόνια:


Δύο Έλληνες πρωτοπόροι της επαναπροσεγγίσεως των δύο Εκκλησιών. Ο Ρωμαιοκαθολικός ιερομόναχος και Αυγουστινιανός Βυζαντινολόγος π. Γρηγόριος Νόβακ και ο Ορθόδοξος θεολόγος Αριστείδης Πανώτης, καθηγητής, που υπηρετούσε από το 1962 στο γραφείο του τότε υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Γρηγόρη Κασιμάτη.
“Η ιστορία της επιστροφής της κάρας του Αγίου Ανδρέα άρχισε τον Φεβρουάριο του 1963 σε μια συνάντηση Ορθοδόξων και Καθολικών στην Αθήνα. Γίνονται οι σχετικές εισηγήσεις στη Ρώμη, με θετικά αποτελέσματα. Υποδεικνύεται στον Μητροπολίτη Πατρών Κωνσταντίνο, από τον γράφοντα, ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει το διάβημά του. Συντάσσεται το κείμενο και αποστέλλεται. Η απάντηση είναι αρίστη. Στα μέσα Μαϊου έρχεται στην Πάτρα ο Ιω. Βίλλεμπρανς, για μυστικές συνεννοήσεις με τον Μητροπολίτη Κωνσταντίνο, ο οποίος και γράφει προσωπικό γράμμα στον Πάπα Παύλο ΣΤ'. Ο Πάπας Παύλος ΣΤ' απαντά καταφατικά στο αίτημα. Θέλει όμως να επιστραφή η Κάρα “με νέα λειψανοθήκη ανταξία του περιεχομένου της”, που τα έξοδά της θα κατέβαλε ο ίδιος, γιατί η αρχική λειψανοθήκη, με την οποία ο Θωμάς Παλαιολόγος την παρέδωσε στον Πάπα Πίο Β' το 1462, είχε αντικατασταθεί με νεωτέρα και είχαν χαθεί τα ίχνη της παλαιάς σε κάποιο Σκευοφυλάκιο. Ζητούνται σχέδια λειψανοθήκης, ορθοδόξου τεχνοτροπίας, από την Αθήνα, αλλά παράλληλα γίνονται και έρευνες για την ανακάλυψη της αρχικής λειψανοθήκης. Ανακαλύπτεται. Ήταν στο μουσείο της πατρίδος του Πάπα Πίου Β'. Είναι χρυσή και η επιστημονική εξέτασή της από διαπρεπείς αρχαιολόγους και βυζαντινολόγους αποδεικνύει ότι είναι σπάνιο έργο τέχνης της προεικονομαχικής περιόδου (Ζ' αιώνος) και έτσι έχει μεγάλη καλλιτεχνική αξία. Μετά την υπεύθυνη αυτή γνώμη, ο Πάπας αποφασίζει να κάνει διπλό δώρο στη Μητρόπολη Πατρών, την κάρα και την αρχαία λειψανοθήκη. Την επισκευάζουν και της προσθέτουν μόνο μια βάση από πολύτιμο λίθο, “κύανο” (lapis lazuli) με την επιγραφή “εν πνεύματι ομονοίας και ως δείγμα μεγάλης αγάπης”. Μέσα στη μοναδική αυτή λειψανοθήκη, με σχετική τελετή, παρουσία των Ορθοδόξων Παρατηρητών, ο Πάπας κλείνει το ιερό λείψανο και το σφραγίζει και μ' αυτή παραδίδεται στον Μητροπολίτη Πατρών Κωνσταντίνο, στις 26 Σεπτεμβρίου 1964”.


Η ανάγνωση του επισήμου εγγράφου βεβαιώσεως της ταυτότητος του λειψάνου, ενώ ο πάπας προσβλέπει στο διασωθέν τεμάχιο της Κάρας που διαφυλάσσεται σε βάμβακα παρουσία κληρικών του οίκου του.
Τα παραπάνω μας αποκαλύπτουν την άγνωστη στους πολλούς ιστορία της λειψανοθήκης της Κάρας του Πρωτοκλήτου, η οποία είχε στην Πάτρα την ...τύχη της καταστροφής (!!) από μικρόνοες – το λιγότερο - “σούπερ ορθοδόξους”. Από αυτήν την τελετή της εναπόθεσης της Τιμίας Κάρας στη λειψανοθήκη της και το κλείσιμό της από τον ίδιο τον Πάπα Παύλο ΣΤ' δημοσιεύουμε εδώ από το πολύτιμο Αρχείο του καθηγητού και Οφφικιάλου της Μ.τ.Χ.Ε. Αριστείδη Πανώτη – τη ευγενική παραχωρήσει του και τον ευχαριστούμε θερμά – κάποιες ιστορικές φωτογραφίες. Κι ακόμα κάποιες από την υποδοχή του λειψάνου στην Πάτρα.


Η σεπτή Κάρα τοποθετείται εντός της αρχαίας λειψανοθήκης παρουσία του τότε παρατηρητή στην Βατικανή Σύνοδο π. Παντελεήμονα Ροδόπουλου, μετέπειτα μητροπολίτη Τυρολόης και Σερεντίου και του μετά καρδιναλίου Βίλλεμπρανς.

Ο πάπας Παύλος Στ' μεταξύ της νεώτερης λειψανοθήκης της Κάρας του Αποστόλου Ανδρέου και της αρχαίας και πολυτιμότατης προεικονομαχικής λειψανοθήκης που την παρέδωσε στη Ρώμη ο Θωμάς Παλαιολόγος και βρέθηκε και την όψη της γνωρίζουμε από σχέδια του ΙΕ' αιώνα!

Ο πάπας Παύλος με συγκίνηση μεταφέρει την αρχαία λειψανοθήκη επάνω στην πολύτιμη από κύανο βάση της που φέρει και το οικόσημό του.

Ο Πατρών Κωνσταντίνος απευθύνει επίσημη επιστολή προς τον πάπα Παύλο ΣΤ' που επιδίδει ο πρωτοσύγκελλός του αρχιμανδρίτης Ιερόθεος Τσαντίλης με τον προσήκοντα σεβασμό, όπως έπραξαν στο παρελθόν όλοι οι Ορθόδοξοι κληρικοί, μηδέ και του τότε μητροπολίτη Εφέσου Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, που τίμησε την αρχιερωσύνη και την αξία της τιμής του Πάπα μέχρι το τέλος της Συνόδου Φερράρας – Φλωρεντίας το 1439, όταν καλώς πράττων διεφώνησε με τις τότε μονομερείς και βεβιασμένες αποφάσεις.

Ο αείμνηστος μητροπολίτης Πατρών Κωνσταντίνος Πλατής που συναντάται στο Υπουργείο Παιδείας (τότε Ευαγγελιστρίας 2) με τον Α. Πανώτη και του υποδεικνύεται ο δρόμος τελεσφορήσεως του αιτήματός του για την επιστροφή της σεπτής Κάρας του Πρωτοκλήτου. Αυτή την ακολουθεί πιστά και το Βατικανό ανταποκρίνεται και τον επισκέπτεται μυστικά στην Πάτρα ο σεβ. Βίλλεμπρανς.

Η παράδοση στις 26 Σεπτεμβρίου 1964 της σεπτής Κάρας στον μητροπολίτη Πατρών Κωνσταντίνο από τον καρδινάλιο Μπέα τον αρχιεπίσκοπο Βίλλεμπρανς και τον π. Πέτρο Ντυπρέ.

Ο Πατρών Κωνσταντίνος φέρει πλέον στον παλαιό ναό του Αποστόλου την σεπτή Κάρα. Την ιστορική στιγμή παρακολουθεί ο τότε πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου.

Λιτάνευση του σεπτού λειψάνου στην Πάτρα παρουσία πολλών ιεραρχών. Πρώτοι είναι ο Χανίων Νικηφόρος και ο Λαρίσης Ιάκωβος.

Ο καρδινάλιος Μπέα και ο αρχιεπίσκοπος Βίλλεμπρανς συναντούν στην Αθήνα τον καθηγητή Αριστείδη Πανώτη αναγνωρίζοντας την συμβολή του στην ευόδωση της πρώτης προσεγγίσεως της Αγίας Έδρας με την Μητρόπολη Πατρών.  Τον Α. Πανώτη τίμησε και ο μητροπολίτης Πατρών Κωνσταντίνος με το σχετικό μετάλλιο που κόπηκε για το σπουδαίο γεγονός για την τοπική Μητρόπολη και για την αποπεράτωση του νέου Αποστολείου του Αποστόλου Ανδρέα στην Πάτρα.

42 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΜΗ ΔΕΙΧΝΕΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΩΘΕΙ!!!!
ΤΟΣΟΙ ΣΥΧΓΡΟΝΟΙ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΟΙ ΤΙ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑ! ΠΩΣ ΘΑ ΖΟΥΝ ΑΜΑ ΕΚΛΕΙΨΕΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΝΑ ΤΗ ΣΩΣΟΥΝ! ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΤΙ ΣΥΜΦΟΡΑ ΘΑ ΠΑΘΟΥΝ ΑΜΑ ΚΑΠΟΤΕ ΞΕΠΕΡΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΩΘΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΚΑ Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΚΑΙ Η ΔΥΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ! ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΠΟΥΛΗΘΕΙ ΣΤΟΝ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΙΕΡΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΠΑΛΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ!
ΟΣΟ Η ΕΛΛΑΔΙΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΧΑΪΔΟΛΟΓΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΦΑΝΤΑΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΦΘΕΙΡΟΥΝ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
ΚΑΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΠΩΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΦΘΟΡΑ, ΖΗΜΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ. Η ΑΝΟΧΗ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΣΜΟΙ Η΄ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΕΣ ΑΡΛΟΥΜΠΟΛΟΓΙΕΣ;
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΝΕΣΑΙ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΣΟΥ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ. ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΕΙΣ ΤΗ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΘΟΔΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΒΑΛΛΕΙΣ ΚΑΙ ΤΥΧΑΙΑ ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΣΕΣ.

Χ.Π.Κ. είπε...

Παρακαλώ, διορθώστε το λάθος... Ο Γρηγόριος Νόβακ ποτέ δεν ήταν Έλληνας, αλλά Σλάβος. Εξάλλου, οι Έλληνες είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και όχι ρωμαιοκαθολικοί... Μετά από το 1054 ο εκάστοτε «πάπας» Ρώμης δεν είχε αρχιερωσύνη, ούτε καν ιερωσύνη.

Ανώνυμος είπε...

Αξίζει να αναφερθούμε στην "τύχη" της αρχαίας λειψανοθήκης, μετά την 26-9-1964 στην Πάτρα.., η οποία έτυχε ασεβεστάτης κιβδηλώσεως-λεηλασίας-καταστροφής-ασεβείας κλπ...πράγματα τα οποία είναι αληθή και ατυχώς οι διάδοχοι του Πατρών +Κωνσταντίνου, +Νικόδημος και Χρυσόστομος, ΔΕΝ ΑΠΕΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΠΟΥΣΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ και μάλιστα ορισμένοι εξ'αυτών των αηδών και αήθων προσώπων ευρίσκονται και σήμερα λίαν πλησίον του ζώντος διαδόχου του Κων/νου....

Ανώνυμος είπε...

Αμαν πια με αυτα τα λειψανα . Δηλαδη οι 2 οντως σπουδαιοι πολιτικοι αρχηγοι Παυλος και Αθηναγορας στα σοβαρα πιστευαν σε αυτα . Οχι βεβαια . Και μετα λενε καποιοι γιατι σε ολους τους χριστιανικους ναους ανα τον πλανητη καθολικους ορθοδοξους και προτεσταντικους παταει ενα 2 με 5 τοις 100 . Με αυτη την χονδροειδη υποτιμηση της νοημοσυνης του χριστεπωνυμου ληρωματος των πιο πανω δογματων και πολυ τους και καλο τους .

Ανώνυμος είπε...

Ο μακαριστός Γρηγόριος Νόβακ, διαπρεπής φιλορθόδοξος Βυζαντινολόγος ήταν Έλληνας και υπηρέτησε στον ελληνικο στρατό με τον π. Ηλία Μαστρογιαννόπουλο. Ο παπούς του ήλθε στην Ελλάδα επί Οθωνος και ο πατέρας του ήταν Έλληνας Καθολικός και ο Γρηγόριος ακολούθησε την Εκκλησία του πατέρα του. Η μητέρα του όμως ήταν Ορθόδοξη και την πήγενε ο ίδιος για εξολολόγηση στον συστρατιώτη του π. Ηλία. Δηλαδή σεβλόμενος την πίστη της δεν έπραξε ότι ένας άλλος που είχε μητἐρα καθολική και την έκανε ορθόδοξη για να γίνει κληρικός και τελικά καθηγητής στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και τώρα τρέχει πίσω από το σύνδρομο του αντιπαπισμού και συναγελάζεται με κάθε κούφιο ανθενωτικό καρύδι.

Χ.Π.Κ. είπε...

Ποιος σας τα είπε αυτά, ανώνυμε 26 Σεπτεμβρίου 2012 1:49 μ.μ.; Οι Έλληνες είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και όχι ρωμαιοκαθολικοί. Ο Νόβακ ήταν Σλάβος και δεν είχε ιερωσύνη, καθώς η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία στερείται Χάριτος. Τελείωσε η υπόθεση.
Παρακαλώ, προσέξτε και την ορθογραφία σας.

Dimitris Roumeliotis είπε...

Οι Βατικανιοι επεστρεψαν ως οφειλαν το κλαπεν αγιον λειψανον.

Και προφανως ο Αγιος Ανδρεας επεστρεψε εις την Εκκλησιαν του Χριστου, η οποια δεν διαστρεφει τον λογο της κεφαλης Της.

Διοτι τι αλλο ειναι το filioque και η εξ αυτου θρησκευτικη φιλοσοφια της κτιστης χαριτος εαν δεν προκειται περι εθελουσιας διαστροφης της θεοθεν παραδωθεισης θεηγοριας??

Καπωτε ακουσα εκεινο το ενδιαφερον περι Ορθοδοξου πορειας του filioque και διαβασα στον Τρεμπελα περι κτιστου αποτελεσματος της ακτιστου Χαριτος..... (κτιση μετα την καταπαυση, μονο στην Suma Theologica διαβασα ο ερμος...)

Ας το συζητησουμε λοιπον, να λεμε κατι με ενδιαφερον και ουσιαστικο, περαν της τροϊκας και της μπαλας.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ο/Η Χ.Π.Κ. ἀν θέλει να μάθει πως ο Γ. Νλόβακ δεν ήταν Σλάβος και ποιός σπουδαίος Βυζαντινολόγος ήταν, ας διαβάσει το βιογραφικό του στη Θ.Η.Ε. τ.9, στ.579-1. Εμείς οι Ορθόδοξοι, που απεχθανόμεθα τις βλακώδεις υστερίες των διάφορων ψευτοζηλωτών, μακαρίζουμε τον Νόβακ και τον δάσκαλό του Σαλαβίλ γιατί έγραψαν την σοβαρότερη μελέτη περί του ρόλου του Διακόνου στην Εκκλησία μας, που κανένας δικός μας δεν έγραψε ποτέ, και η διατριβή του αυτή συνετέλεσε στην επαναφορά του βαθμού του διακόνου και στην Εκκλησία της Ρώμης για τους εγγάμους. Έτσι άνοιξε η θύρα της καταναγκαστικής αγαμίας στον δυτικό κλήρο. Αυτή είναι θετική συμβολή και όχι η αναμάσηση των σφαλμάτων άλλων εποχών για να δείχνουμε δήθεν γνησιότητα Ορθοδοξίας.

ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ είπε...

Για να έχουμε καλό ερώτημα, η επιστροφή Τιμίας Κάρας του Αποστόλου Ανδρέα τι άλλο μπορεί να στοιχειοθετήσει, εκτός από μια κίνηση καλής θελήσεως, που οφείλεται είτε σε πραγματικά καλές προθέσεις των τότε πρωταγωνιστών, είτε σε μια κίνηση διπλωματίας,εντυπωσιασμού και σκοπιμότητας του βατικάνειου κοσμικού κράτους;
Η επιστροφή αυτή αίρει τις χαώδεις δογματικές και εκκλησιολογικές διαφορές που δημιουργήθηκαν;
Και άλλη μια ερώτηση.
Η κίνηση αυτή τι ποσοστό των λεηλασιών, καταστροφών και θηριωδιών των δυτικών σταυροφόρων αντιπροσωπεύει;
Επίσης αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποιο ακόμα παλαιότερο ντοκουμέντο, για να διαφωτισθεί η σημερινή πραγματικότητα;
Κάτι από δέκατο έννατο αιώνα ίσως;

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

@ Χ.Π.Κ.
Μας έκανες και γελάσαμε!
α. Το ότι οι έλληνες είμαστε ορθόδοξοι από που το συμπέρανες; Πλέον δεν το γράφει ούτε η ταυτότητα!
β. Τα επιχειρήματά σου ότι ο Νόβακ ήταν σλάβος είναι πάρα πολύ πειστικά. Ειδικά το τελείωσε η υπόθεση θυμίζει... Κασιδιάρη!
γ. Λες ότι ο Πάπας δεν έχει ιερωσύνη από το 1054! Από ποιά μέρα εκείνου του έτους; Εγώ νόμιζα από τον Άγιο Αυγουστίνο που πρωτοδιατύπωσε το φιλιόκβε ή από το 499 μ.Χ. (Σύνοδος του Τολέδο). Πάντως η εκκλησία μας αναγνωρίζει αγίους για κανα δυό αιώνες μετά το Σχίσμα, που σημειωτέον, και οι κότες το ξέρουν, ότι έγινε για πολιτικούς λόγους.
δ. Η ορθογραφία δεν σώζει... μόνο η ορθοδοξία!!!

Ανώνυμος είπε...

Να θυμίσω και τις δυο ασματικές ακολουθίες που γράφηκαν για το σημαντικό αυτό γεγονός.
Η πρώτη από τον αείμνηστο πατρινό δικηγόρο Ηλία Μπογδανόπουλο που είχε συμμετοχή στην όλη διαδικασία.
Η δεύτερη από τον μακαριστό Μέγα Μητροπολίτη Πατρών κυρό Νικόδημο τον Βαλληνδρά ο οποίος έγραψε την ακολουθία ως αρχιμανδρίτης και που ο Θεός του επεφύλαξε την τιμή να την ψάλει για 30 χράνια ως Μητροπολίτης Πατρών.

Ανώνυμος είπε...

ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ! Ο Π. ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΤΣΑΝΤΙΛΗΣ ΚΑΜΠΤΕΙ ΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ ΠΡΟ ΤΟΥ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΟΥ (ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΣΠΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑΝ ΤΟΥ ΠΑΠΑ...), ΩΣ ΑΛΛΟΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ!!!...

Ανώνυμος είπε...

Από τη μια μεριά οι κακοί ΡΚαθολικοί και από την άλλη οι καλοί Ορθόδοξοι, όπως οι "Ορθόδοξοι" Παλαιολόγοι:

- Ο Κων/νος ΙΑ΄ Παλαιολόγος ζήτησε το 1452 από τον Πάπα Νικόλαο Ε΄, ιερείς ικανούς και πειστικούς, που θα τον βοηθούσε να πραγματοποιήσει την ένωση. Ο Πάπας έστειλε τον Καρδινάλιο Ισίδωρο και τον Λατίνο αρχιεπίσκοπο Μυτιλήνης Λεονάρδο με 200 πολεμιστές. Στις 12.12.1452 ο Καρδινάλιος Ισίδωρος λειτούργησε στην Αγία Σοφία, όπου κηρύχθηκε η ένωση, μνημονεύτηκε ο Πάπας Νικόλαος Ε΄ και ο καταφυγών στη Ρώμη και καθαιρεθείς Πατριάρχης Γρηγόριος Γ΄ Μάμμας, ο δε Κων/νος προσχώρησε επίσημα στην ένωση.

- Ο Θωμάς Παλαιολόγος (αδελφός του Κων/νου) παραχώρησε το 1460, στον Πάπα Πίο Β΄ την Μονεμβασία, μαζί με την κάρα του αγίου Ανδρέα, την οποίαν ανέσπασε από τον Ι. Ναό της Πάτρας.

- Ο Δημήτριος Παλαιολόγος (αδελφός του Κων/νου) μετά το γάμο της κόρης του με τον Μωάμεθ Β΄ (ναι, τον Πορθητή) έλαβε από τον πεθερό του, τις προσόδους της θρακικής Αίνου και των νήσων Ίμβρου, Λήμνου, Θάσου και Σαμοθράκης. Όταν έπεσε σε δυσμένεια έγινε..... μοναχός!

Αλλά, όλα αυτά περασμένα, ξεχασμένα.

(ΠΗΓΗ: Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τ. Θ΄, σελ. 208, 290).

ΙΚ

Ανώνυμος είπε...

Αίσχος να δείχνετε την Αγία κάρα του Αγίου μας να την κρατά ο αιρετικός παπικός.
Μεγάλο αίσχος και ντροπή.
Τα άγια σε αιρετικούς; Κύριε ελέησον.

Ανώνυμος είπε...

ο πειραιως πρεπει να αναθεματισει τον ασκητην ΙΕΡΟΘΕΟΝ και να προσθεσει τον αφορισμον εις το νεο καταρτιζομενον βιβλιον ΝΕΟΝ ΣΥΝΟΔΙΚΟΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΘΕΝ ΥΠΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΘΥΤΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ του απο χριστιανουπολεως τ

Ανώνυμος είπε...

Γειά σου ορθόδοξε αγωνιστή 27 Σεπτεμβρίου 2012 1:42 π.μ.
Έχεις εξασφαλίσει πρώτη θέση στον παράδεισο, δίπλα στον π. Θ.Ζήση, στην πτέρυγα που δεν έχει καθολικούς.

Ανώνυμος είπε...

Ρωτήστε την άλλη φορά τους σοφούς δασκάλους σας τι κάνουμε στον παράδεισο άμα βρούμε καθολικούς.

Ανώνυμος είπε...

Δεν νομίζω ότι ο παράδεισος θα έχει πτέρυγες, αλλά ποτέ κανείς δεν ξέρει!
Επειδή όμως ο Θεός έχει και χιούμορ, πιστεύω ότι θα βάλει τον Πειραιώς, τον Καλαβρύτων και τους λοιπούς υπερορθόδοξους να συγκατοικήσουν με καρδινάλιους και να έχουν για γείτονες ιμάμηδες και ραββίνους! Κρίμα που εγώ ως αμαρτωλός θα είμαι στη κόλαση και δεν θα ζήσω αυτό το σκηνικό.

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Δε θα αφήσουμε τον παράσεισο να ξεπουληθεί στους παπικούς, άμα στο θυροφύλακα του παραδείσου ξεφύγουν και περάσουν, ειδικά παπάδες μετά το 1054, θα κάνουμε αγώνα να αποδείξουμε τις κακοδοξίες τους για να τους στείλουμε στην αιρετική κόλαση και θα κερδίσουμε πιο καλό διαμέρισμα εκεί πάνω, μαζί με τους πατέρες.

Φωνή Βοών Εν Τη Ερήμω είπε...

Ανώνυμε 26 Σεπτεμβρίου 2012 7:09 μ.μ., εάν σώζει μόνο η Ορθοδοξία, γιατί υποστηρίζετε την ένωση με την ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή, δηλαδή το ξεπούλημα της πίστης μας;
Λίαν μοι αγαπητέ pelekanos92, αρκετά πια με τις εξυπνάδες σας...
Πρέπει να καταλάβετε όλοι σας ότι η αλήθεια, όπως και η Εκκλησία του Χριστού, είναι ΜΙΑ, ενώ τα ψέματα είναι πολλά.

Ανώνυμος είπε...

η αλήθεια είναι μια και την αντιλαμβάνονται μόνο οι θεόπνευστοι και φωτισμένοι από τους πατέρες...
άμα φτάσεις σε τέτοιο φωτισμό η συνοδικότητα και η εκκλησιαστική πρέπει σώνει και καλά να φτιαχτούν από σένα αλλιώς αδιαφορείς και σκασίλα σου και μαγκιά σου και είσαι και πατερικός και αντιπαπικός πολέμιος αιρέσεων και σωτήρας των ορθοδόξων....

Φωνή Βοών Εν Τη Ερήμω είπε...

Ανώνυμε 26 Σεπτεμβρίου 2012 7:09 μ.μ., μπορείτε να μας πείτε κιόλας ποιοι είναι εκείνοι μετά το 1054 που αναγνωρίζονται σήμερα αγίους;

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1054 ΔΕΝ ΞΑΝΑΜΠΗΚΕ ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ, ΑΡΑ ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑΣ ΑΝΟΧΗΣ ΣΤΟΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΕΛΗΞΕ. ΜΙΛΗΣΤΕ ΑΦΟΒΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΑΝΩ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟ ΤΟΥ 1054.

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΙΣ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ 1054 ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ "ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ" ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΟΥΜΒΕΡΤΟΥ
ΑΡΑ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΕΡΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΟΥΜΒΕΡΤΟΥ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ 1054
ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΠΕΡΔΕΥΤΟΥΜΕ ΤΑ ΛΕΩ

Ανώνυμος είπε...

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ ΕΧΕΤΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΟΔΟ. ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΟΙ ΟΥΤΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ, ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΣΤΕ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΑΙΡΕΣΗΣ, ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΑ ΤΟΥ!

Φωνή Βοών Εν Τη Ερήμω είπε...

Λίαν μοι αγαπητέ pelekanos92, γιατί αναφέρεστε στο «τζιχάντ»; Τι σχέση έχει αυτό με την Ορθοδοξία; Εμείς δεν είμαστε οι «ταλιμπάν» της Ορθοδοξίας, ούτε καν οι «ζηλωτές» της.
Ποιος είστε εσείς τέλος πάντων; Ένας ξενομανής ελλαδίτης που λέει εξυπνάδες;
Ακόμη περιμένω να μας πείτε, ανώνυμε 26 Σεπτεμβρίου 2012 7:09 μ.μ., ποιοι είναι εκείνοι που αναγνωρίστηκαν μετά το 1054 ως άγιοι.

π. Ν.Σ. είπε...

Μπορεί ο Θουκυδίδης να έγραψε το πασίγνωστον "...φιλοσοφούμεν γαρ μετ' ευτελείας και φιλοκαλούμεν άνευ μαλακίας"
....αλλά οι ορθοδόξιστές "φιλοκαλούν" μετά πάσης μαλακίας!!!

Ανώνυμος είπε...

Τι ωραιο σουρεαλ θεαμα . Με αφορμη μια καρα διαφοροι καθως πρεπει χριστιανοι μορφωσεως δυτικης αλλα και της καθ ημας ανατολης διασταυρωνουν τα ξιφη τους περι οικουμενισμου . Αθανατε Ψαθα με τη Μανταμ Σουσου

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει περίπτωση να διαβάσει ο Απόστολος Ανδρέας όλες αυτές τις ανοησίες και να πάρει κανά κλαδί από τον σταυρό του και να μας κυνηγήσει;;;;; Μπας και βάλουμε και λίγο μυαλό...

Ανώνυμος είπε...

έχετε καταντήσει πιο ειδωλολάτρες και από τους αρχαίους οριτζιναλ ειδωλολάτρες

Ανώνυμος είπε...

Στην απίθανη περίπτωση πάντως που βρεθεί δυτικός στον παράδεισο μετά τις 16/07/1054 και περί ώρα που ο παπά Ουμβέρτος κατέθετε το κείμενό του, μια ομολογία με υπογραφές δικές μας θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Το ζήτημα τώρα είναι να βρούμε σωστά την ώρα μη μας γελάσουν.

Ανώνυμος είπε...

Ναι, υπάρχει περίπτωση να βρεθεί δυτικός στον Παράδεισο, μετά τις 16.7.1054!

Είναι αυτοί οι δυτικοί ιερείς, που χειροτόνησε ο άλλος Πάπας, ο Αλεξανδρείας Νικόλαος Α΄ (1200-1230) και έστειλε και αντιπροσωπεία στην παπική σύνοδο του Λατερανού, το 1215 και ο οποίος αποδέχτηκε την εξουσία του Ιννοκέντιου Γ΄! (Ράνσιμαν, Δύση και Ανατολή σε Σχίσμα, σελ. 146- 147).

Να μην ξεχνάμε, ότι στο Σχίσμα δεν προχώρησαν τα άλλα Πατριαρχεία, τον 11ο αι. αλλά πολύ αργότερα. Η Αντιόχεια και τα Ιεροσόλυμα, τον 13ο αι. και η Αλεξάνδρεια, τον 14ο! (ως ανωτέρω, σελ. 225).

ΙΚ

Ανώνυμος είπε...

@ Φωνή
Δεν σε ακούω. Φώναξε περισσότερο...

Δοκησίσοφος είπε...


Θα ήθελα να παρακαλέσω να σταματήσετε να καταστρέφετε αυτό το άρθρο με χαζολογίες. Ο λόγος των χριστιανών οφείλει να διακατέχετε από αγάπη και πραότητα. Οι μύστες της θεογνωσίες-θεολογίας οφείλουν να επικοινωνούν μεταξύ τους με δέος Θεού και όχι με το ποιός θα την πει στον άλλο. Μάθαμε λίγη θεολογία και την χρησιμοποιούμε για ατομική ανάδειξη και όχι προς όφελος της αγαπητικής κοινότητας. Μένουμε στο εγώ μας και αφήνουμε έξω τον Χριστό. Συγχωρέστε με για την κριτική…
Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τον γράψαντα του άρθρου. Εξαιρετικό άρθρο και φωτογραφικό υλικό που φανερώνει τους παλμούς της εποχής! Φανερώνει ακόμη και την βαρύτητα του θέματος αποδεικνύοντας την σοβαρή προσέγγιση την Εκκλησίας στο θέμα των διαχριστιανικών διαλόγων και της κατά Χριστόν ενώσεως μακριά από συναισθηματισμούς και επιπολαιότητες, αλλά με μικρά και σταθερά βήματα ως μητέρα απέναντι στα εκατομμύρια του χριστεπώνυμου πληρώματος.

Γιώργος Γαστεράτος είπε...

Θα ήθελα να παρατηρήσω ότι το ιερό αυτό λείψανο δεν εκλάπη από τους λατίνους αλλά το έφερε στη Ρώμη ο Θωμάς Παλαιολόγος το 1460, όταν πεπεσε στους Τούρκους η Πελοπόννησος. Επίσης, θα ήθελα να ΄πληροφορηθώ τί έχει γίνει με την αρχαία λειψανοθήκη, η οποία αποτελεί κειμήλιο τεράστιας ιστορικής αξίας. Γιατί έχει αλλάξει η λειψανοθήκη και το ιερό λείψανο το προσκυνούμε σε άλλη ναόσχημη. Τί δεν άρεσε στους κατ' ύλην αρμοδίους;

Ανώνυμος είπε...

Το λειψανο του Αγιου Ανδρεα το μετεφερε στη Ρωμη ο Θωμας Παλαιολογος. Πρωτη σταση στην Κερκυρα, οπου αφησε την οικογενεια του, και μετα μεσω Αγκωνας εφθασε στη Ρωμη οπου εγινε δεκτο με μεγαλες τιμες. Η υποδοχη του λειψανου εγινε στη Milvia γεφυρα (οπου υπαρχει μνημειο που υπενθυμιζει αυτην την υποδοχη) και μετα κατεληξε στο Βατικανο.

NIKOΛΑΟΣ ΚΑΛΚΑΝΗΣ FROM KREMASTI είπε...

Συγχαρητήρια για την ανάρτηση! Θα ήθελα περισσότερα στοιχεία για την τύχη της αρχαάις λειψανοθήκης! Αν είναι δυνατόν, παρακαλώ αν μου στείλετε σχετικό email!

Σεραφείμ είπε...

Εύγε. Ν'αγιάσεις κ συ κ το στόμα Σου.

Related Posts with Thumbnails