Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ: "Η ποίηση πρέπει να μαγέψει"


Mια σημαντική συνέντευξη της Κικής Δημουλά στην Καθημερινή της Κυριακής και την Όλγα Σελλά.

Σταχυολογώ μόνο όσα λέει ειδικά για την ποίηση. Τα υπόλοιπα ενδιαφερθείτε να τα διαβάσετε εσείς, αγαπητοί συνοδίτες.

- Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης η 21η Μαρτίου, η Εαρινή Ισημερία κάθε χρόνου. Γιορτάζεται άρα η ποίηση;
- «Δεν γνωρίζω την ποίηση παρά μόνον εξ όψεως και από πολύ μακριά, χωρίς να είμαι διόλου σίγουρη ότι αυτή είναι. Ετσι, τη γιορτάζω κατά μόνας κάθε μέρα, με το να την επιζητώ και να την ψάχνω κάθε μέρα, επί χρόνια, σβήνοντας κι ανάβοντας τα... πολυετή κεράκια στα καθημερινά γενέθλιά της. Ωστόσο, φέτος σπάζω τον κανόνα: αποδέχτηκα την πρόταση της Εταιρείας Συγγραφέων να διαβάσουμε κάποιοι ποιητές, στο Public της πλατείας Συντάγματος, ποιήματα του Ελύτη και μόνον, μια και είναι σ’ εκείνον αφιερωμένο το 2011».

– Με ποιον τρόπο πλησιάζει κανείς την ποίηση;
Η ποίηση πρέπει να μαγέψει. Είναι η μαγεία κριτήριο της αξίας του έργου; Για μένα είναι. Χθες το βράδυ είχα ανοίξει το βιβλίο του Ελύτη, και μου συνέβη όλη τη νύχτα να χοροπηδάνε στο κεφάλι μου, ακατάλληλοι στίχοι, κακοί στίχοι... Πάντως, επιθυμία κάποιων στίχων να γραφτούν. Δηλαδή η επιρροή του καλού ήταν πολύ μεγάλη επάνω μου. Ενώ μάλλον σε νέκρα βρίσκεται ο εγκέφαλός μου αυτή την εποχή. Αλλά όλη η νύχτα ήταν βρικολακιασμένη από αυτή την επιθυμία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails