Πέμπτη 26 Ιουνίου 2008

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ


Έλαβα, λοιπόν φίλοι μου, και απάντηση από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο στην ανοιχτή προς αυτόν επιστολή μου για το γνωστό θέμα (Κύριλλος - Καθολικοί).

Ο Αρχιεπίσκοπος μου γράφει:
Αξιότιμε κε Ανδριόπουλε,
Έλαβα την επιστολή σας και είδα τα διαμοιβόμενα σε αυτήν. Λόγω αναρμοδιότητός μου την κοινοποιώ εις τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Πατρών κον Χρυσόστομον διά τα κατ' Αυτόν.
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
Ο Αθηνών Ιερώνυμος

Άρα: Ο Μακαριώτατος θεωρεί εαυτόν αναρμόδιον και αρμόδιον τον Μητροπολίτην Πατρών, ο οποίος επιμελώς δεν πήρε θέση, τουλάχιστον στο προσκήνιο, για το όλο θέμα. Φυσικά ούτε τώρα θα κάμει κάτι. Οι Καθολικοί από τη μεριά τους είναι πολλοί προσεκτικοί και αποφεύγουν επιμελώς μια, ας πούμε ακραία, τοποθέτηση, που θα έφερνε σε δύσκολη θέση τους Ελλαδικούς.
Πάμε, λοιπόν, στη δίκη, η οποία θα έχει πολύ δρόμο μιας και δεν είναι στις προθέσεις μου η ελάχιστη υποχώρησις επί του θέματος.
Καλημέρα σας φίλοι μου

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ,

Δεν αντέχω να μην το σχολιάσω: Ο Μακαριώτατος δεν είναι μόνον αναρμόδιος (γενικώς). Είναι και ανορθόγραφος! Ως γνωστόν τα διαμειβόμενα γράφονται με ει και ουχί με οι...
Για να μην πω στα ψιλά (συνημμένα) "αντίγραφον τού υπ' αριθμ. έγγραφον" αντί εγγράφου...
Σε τρεις γραμμές κείμενο...
Κρίμα! Γιατί είναι και φιλόλογος!...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κύριε Ανδριόπουλε,
και εγώ δηλώνω αναρμόδιος. Εντούτοις, ακόμα και αν έχετε δίκιο ως προς το θέμα της απόλυσης, με την όλη σας αντίδραση, επιτρέψτε μου να σας πω φιλικά, το δίκιο σας αυτό το έχετε κάνει ήδη άδικο. Το ίδιο θα έλεγα και σε κάποιο φίλο μου αν συνέτρεχαν ακριβώς οι ίδιοι λόγοι.
Εντάξει, επικρίνατε κάποιο ζηλωτή κληρικό για δηλώσεις του. Εκείνος έβαλε μέσο και σας έδιωξαν από ψάλτη. Κακώς το έκανε κατά τη γνώμη μου, αν όντως το έκανε. Κακώς, κάκιστα. Αυτές οι συμπεριφορές απάδουν σε κληρικούς. Ας ζητούσε να σας συναντήσει και ας σας τά' ψελνε κατ' ιδίαν.

Από εκεί και πέρα, εσείς γράφετε μέχρι και στο Βατικανό (προσωπικά δεν νομίζω να το έλαβαν και σοβαρά υπ΄όψη, παρά είναι εκεί διαβασμένοι για να παίρνουν σοβαρά τέτοιες διενέξεις). Και τώρα δικαστήριο! Δεν είναι υπερβολές όλα αυτά, ειδικά μάλιστα όταν η δίκη αφορά αποκλειστικά στον εκκλησιαστικό χώρο; Δηλαδή, τί επιδιώκετε να δείξετε προς τα έξω; Μήπως ότι την Εκκλησία την κατατρύχει το τέρας του "ζηλωτισμού"; Εγώ θα έλεγα ότι την Εκκλησία την κατατρύχει το τέρας της εγωπάθειας κύριε Ανδριόπουλε, γενικά. Ως αναγνώστης του ιστολογίου σας, αυτό που βλέπω και με λυπεί, παρά τη μεγάλη παιδεία σας και την αγάπη σας στην κλασική μουσική, είναι ότι βγαίνει προς τα έξω ένα πολύ φουσκωμένο "εγώ". Και αυτό φαίνεται από πολλά πράγματα. Και ακυρώνει πολλά θετικά σας στοιχεία. Λυπούμαι που σας το λέω, αλλά αυτή την εντύπωση έχω αποκομίσει. Ίσως και να κάνω λάθος.

Ξέρετε, κύριε Ανδριόπουλε, καμιά φορά, σε δύσκολες και επώδυνες για εμάς περιπτώσεις είναι που καλούμαστε να δείξουμε πόσο Χριστιανοί είμαστε. Όχι από τις γνώσεις μας, ούτε από την παιδεία μας.
Προσωπικά, ακόμα και αν με είχε αδικήσει ένας κληρικός, θα δίσταζα πάρα πολύ να του υποβάλω μήνυση. Όχι για άλλο λόγο, αλλά γιατί θα είχα συνειδησιακό πρόβλημα. Και δεν είμαι και κανένας καλός χριστιανός.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων ειλικρινά για την ανοχή σας στα λόγια μου.

panagiotisandriopoulos είπε...

Αγαπητέ noulis,

Έχετε απόλυτο δίκιο ως προς την επισήμανση των λαθών.
Δυστυχώς, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο των ορθογραφικών ή συντακτικών λαθών σε κείμενα εκκλησιαστικών ανδρών και οργανισμών.
Η Διοικούσα Εκκλησία πρέπει να επιληφθεί κατεπειγόντως του θέματος. Όχι μόνο για το ορθόν αλλά και για τη σοβαρότητα του πράγματος.

panagiotisandriopoulos είπε...

Αγαπητέ μάρκο τ,

Με λες ξανά εγωπαθή! Δικαίωμά σου. Σίγουρα θα μπορούσε να πει και για σένα ο καθείς το ίδιο και χειρότερα. Προσωπικά δεν μπαίνω σ' αυτή τη διαδικασία. Πίστευε ό,τι θέλεις.
Δεν έχω κάνει μήνυση σε κληρικό. 'Εχεις καταλάβει λάθος. Σε λαϊκό έκανα. Αν διαβάσεις προσεκτικότερα τις σχετικές παλαιότερες αναρτήσεις θα δεις την όλη υπόθεση πώς έχει.
Από κει και πέρα εγώ δεν αγωνίζομαι για το δίκιο μου. Ουδόλως με ενδιαφέρει.
Το ερώτημά μου είναι ποια η θέση της Διοικούσας Εκκλησίας. Ή μήπως δεν υπάρχει; Μπορούμε να λέμε τον Πάπα ομοφυλόφιλο; Πρέπει να διώχνουμε τους ετεροδόξους από τους ναούς μας;
Γίνομαι λοιπόν, με όλα όσα κάνω ένα απλός καταγραφέας μιας ιστορίας. Τίποτα παραπάνω.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κ. μάρκο_τ νομίζω ότι μάλλον επαληθευτήκατε, σε σχέση με το θέμα της παρούσας και σχετικών με αυτή αναρτήσεων στο ιστολόγιο του Ανδριόπουλου, στο ότι, δηλαδή, ο Αρχιεπίσκοπος "δεν έκανε ντα" τον Μητροπολίτη. Και δικαίως ή και κανονικώς αν θέλετε! Το αντίθετο θα ήταν μεγάλη έκπληξη...εξάλλου η παράδοση του νομού Αχαίας-έως του τέλους του 2005, τονίζω το χρονικό όριο- σε σχέση με τον νυν Αρχιεπίσκοπο, θέλει πρόσωπα εκ του νομού Αχαίας να τον διασύρουν -εκ του ασφαλούς παρασκηνίου- σε δικαστήρια κ.λ.π. για τους γνωστούς λόγους. Περαιτέρω σας γνωρίζω ότι υπάρχει μπόλικο παρασκήνιο-προ και μετά την απόλυση του κ.Ανδριόπουλου- αλλά έως εδώ, αυτά είναι αρμοδιότητα του ίδιου να τα γνωστοποιήσει ή όχι. Τέλος, ορθά επισημαίνετε πως "...καμιά φορά, σε δύσκολες και επώδυνες για εμάς περιπτώσεις είναι που καλούμαστε να δείξουμε πόσο Χριστιανοί είμαστε." Νομίζω ότι εδώ μπορεί να προστεθεί και το "ΟΥΔΕΝ ΟΥΤΩΣ ΙΔΙΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ ΩΣ ΤΟ ΕΙΡΗΝΟΠΟΙΕΙΝ". Έχω δε την αίσθηση ότι προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η απάντηση του Αρχιεπισκόπου η οποία προφανώς αφορά στο σύνολο των παραληπτών της.
Ο.μ.

Ανώνυμος είπε...

Παρακαλώ γιά μιά διόρθωση στο παραπάνω κείμενό μου(Ο.μ.- 26 Ιούνιος 2008 4:48 μμ)"εξάλλου η παράδοση του νομού Αχαίας-έως του τέλους του 2004" είναι το σωστό. Ενέσκηψε ο δαίμων του πληκτρολογίου γιατί δεν γράφω απευθείας στη φόρμα-λόγω προβλήματος του υπολογιστή- αλλά σε έγγραφο κειμένου και τα μεταφέρω με copy-paste.
Συγγνώμη για την ταλαιπωρία, ευχαριστίες για την κατανόηση!
Ο.μ.

Ανώνυμος είπε...

NOULIS, ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΑΤΕ ΜΙΑ ΑΙΤΗΣΗ ΝΑ ΣΑΣ ΠΡΟΣΛΑΒΟΥΝ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΟ Ή ΔΙΟΡΘΩΤΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ; Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΑΣ ΕΚΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΓΕΜΙΖΕ ΤΑ ΤΥΧΟΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ(ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΣ ΕΝΝΟΩ)ΚΕΝΑ.

Ανώνυμος είπε...

Άκρως νεοΕλληνική η λογική του Μαρκο τ! Γιατί εγώ να ασχολούμαι με ψυχοφθόρα πράγματα και να φέρνω και άλλους ανθρώπους στη δύσκολη θέση των ευθυνών και της αξίας του λόγου...;
Παναγιώτη, ευτυχώς που δεν συμμερίζεσαι τέτοιες φιλοειρηνικές ψυχές! αλλιώς εγώ, σαν εξωεκκλησιαστικός άνθρωπος, σήμερα θα είχα έναν φίλο λιγότερο(και είναι πολύτιμοι και σπάνιοι!)

τάσσος

Ανώνυμος είπε...

ΩΡΑΙΑ ΤΑ ΛΕΕΙ Ο ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ Ο.μ. ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙ(ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΞΕΡΕΙ) ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΟΤΙ Ο ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟ ΄ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ ΜΕ ΤΗ ΓΑΤΑ΄ ΓΙΑΤΙ ΠΟΤΕ ΤΟΥ ΔΕΝ ΧΩΝΕΨΕ ΠΩΣ Ο ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ. ΟΤΑΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80 ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΒΓΑΛΑΝ ΑΠΟ ΗΓΟΥΜΕΝΟ. ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΥΜΕΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΥΧΑΙΟΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ. ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΤΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ ΙΕΡΙΚΗΡΥΚΩΝ. ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ ΤΟΝ ΕΦΕΡΕ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ Ο ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΜΟΙΟΙ ΤΟΥ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΦΟΥ ΗΤΑΝ ΣΥΝΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΔΕΣΠΟΤΗ ΜΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Τελικά κ.Ανδριόπουλε,
ποιος κάνει μήνυση σε ποιον και ποιο είναι το κατηγορητήριο;
Μάλλον η απάντηση βρίσκεται σε παλαιότερες αναρτήσεις αλλά αν μπορείτε γράψτε τηλεγραφικά για τι ακριβώς πρόκειται ώστε να έχουμε μια εικόνα του πράγματος.

Ευχαριστώ
Πατρεύς

panagiotisandriopoulos είπε...

Αγαπητέ Πατρέα,

Υπέβαλα μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση εναντίον κάποιου κ. Κων/νου Κουτσογιάννη, αγνώστου σε μένα, πνευματικού τέκνου του αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου, όπως έμαθα.
Ο κύριος αυτός έστειλε επιστολή στη Μονή Γηροκομείου ζητώντας την απόλυσή μου και εμφανίζοντάς με ως "υποταχθέντα στον αιρεσιάρχη Πάπα".
Για την επιστολή με πληροφόρησε ο ηγούμενος Συμεών Χατζής, ο οποίος μετά την απόλυσή μου δεν μου έδινε την επιστολή. Την πήρα με παρέμβαση εισαγγελέα. Στο περιεχόμενό της βασίζεται η μήνυσή μου.
Η προανάκριση έχει ολοκληρωθεί, μένει η ακροαματική διαδικασία, η οποία δεν έχει οριστεί ακόμα.

Ανώνυμος είπε...

κ.Ανδριόπουλε

σας ευχαριστώ για την ενημέρωση.
Η συκοφαντική δυσφήμηση βασίζεται, υποθέτω, στην αναλήθεια του λόγου "υποταχθέντα στον αιρεσιάρχη Πάπα";
Θεωρώ ότι το δικαστήριο δεν θα έχει τη δυνατότητα να άρει την απόλυσή σας, αλλά ο εν λόγω κύριος θα βρεθεί σε δεινή θέση αφού θα κληθεί να αποδείξει ότι είστε καταδικασμένος από την Ορθόδοξη Εκκλησία ως υποτεταγμένος στον πάπα.

Πατρεύς

panagiotisandriopoulos είπε...

Υπάρχουν και άλλα σημεία της επιστολής που συνιστούν δυσφήμηση και άρα προσπάθεια να θιγεί η όλη μου υπόσταση.
Το θέμα μου, αγαπητέ Πατρέα, δεν είναι η αποκατάστασή μου ως ψάλτη, αλλά η αποκάλυψη της μεθόδευσης, για την οποία ευθύνονται πολλοί...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με προηγούμενο σχολιαστή που επισημαίνει τα γλωσσικά σφάλματα του Αρχιεπισκόπου. Και επιτρέψτε μου να προσθέσω ότι τα εντός επιστολής γραφόμενα δεν είναι "διαμειβόμενα", αφού θα απαιτείτο διάλογος μεταξύ δύο μερών! Ο ακριβής όρος είναι διαλαμβανόμενα...
Ούτε σε επίσημο έγγραφο γράφουμε κος ή κε αντί των κύριος και κύριε...
Μακαριώτατε, πρέπει να είστε προσεκτικός όταν γράφετε! Και σ' αυτόν τον τομέα ο μακαριστός Χριστόδουλος υπερείχε...

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΡΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟ -ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ- ΕΝΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΣΑΦΗΣ ΤΑΣΗ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΟΥ "ΑΜΑΡΤΗΣΑΝΤΟΣ"... ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑ ΟΤΙ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΕΙΟ -ΑΠΟ ΠΟΛΛΩΝ ΕΤΩΝ-ΤΟ ΔΙΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!!! ΠΕΡΙ ΕΛΕΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΣ ΚΑΙ ΧΑΡΙΤΟΣ ΟΥΔΕ ΥΠΑΙΝΙΓΜΟΣ! ΕΞΕΣΤΙ ΓΑΡ ΤΟΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙΣ ΠΑΤΡΕΥΣΙ............ ΙΛΕΩΣ ΓΕΝΟΥ ΗΜΙΝ ΚΥΡΙΕ!

Related Posts with Thumbnails