Τρίτη 13 Μαΐου 2008

ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ!


Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι ανάμεσα στους δημοσιογράφους της Πάτρας θα υπάρχουν και κάποιοι με ασφαλή θεολογικά κριτήρια! Η Νεκταρία Ντούκα και ο Κωνσταντίνος Μάγνης μας αποδεικνύουν πώς οι θεολόγοι μπορούν να αποδειχθούν ιχθύος αφωνότεροι και να κατισχυθούν από δημοσιογράφους που εκφράζουν με εκπλήσσουσα σαφήνεια την διάκριση μεταξύ σόου και αναστάσιμης τελετής, κειμένου Γεροντικού και ασκήσεως δημοσιογραφικής κριτικής.

Εξηγούμαι:
Δεν γνώριζα το θεολογικότατο κείμενο της Νεκταρίας Ντούκα «Αναστάσιμο σόου με πυροτεχνήματα» (ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 4.5.08) που αφορούσε στο «πολυθέαμα» της «κοινής Ανάστασης» των ενοριών Αγ. Νικολάου και Εισοδίων. Η δική μου μικρή αναφορά στο παρόν ιστολόγιο είχε ως αφορμή την «φαντασμαγορική» αντίληψη του «παραδοσιακού» και Παποφάγου π. Αναστασίου Γκοτσοπούλου για την αναστάσιμη τελετή. Πέρυσι ο π. Α. Γκοτσόπουλος έσπευσε να υπερασπιστεί τον π. Κύριλλο Κωστόπουλο, ο οποίος εξεδίωξε Καθολικούς από τη Μονή του Μπάλα το βράδυ της Ανάστασης και καταφέρθηκε εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη. Φέτος, διοργάνωσε μια «ιερή φιέστα» προκειμένου να «αναδείξει» την Ανάσταση του Χριστού! Τέλος πάντων, δεν πλήττουμε ποτέ Ανάσταση σ’ αυτή την πόλη!

Η Νεκταρία Ντούκα στο άρθρο της επεσήμανε ευστόχως το άνευ προηγουμένου κιτς της βραδυάς και υπογράμμισε:
"Είναι τουλάχιστον ατυχές να προσπαθεί κανείς να στολίσει την αναστάσιμη ακολουθία με εφέ που ούτε ανάγκη τα έχει ούτε της ταιριάζουν. Είναι από μόνη της τόσο συγκλονιστική που τα επιπρόσθετα στολίδια αντί να της προσθέτουν, της αφαιρούν.
Μέσα σε αυτό το κλίμα λοιπόν, ακούστηκε μάλλον παράταιρη η παραίνεση του ιερέα να παραμείνουν οι πιστοί στην αναστάσιμη λειτουργία, παραλληλίζοντας μάλιστα όσους έφευγαν με τους εχθρούς του Κυρίου που διασκορπίστηκαν μετά την Ανάστασή του."

Πραγματικά εντυπωσιακή η θεολογική σκέψη της Νεκταρίας. Η Ανάσταση δεν χρειάζεται ψιμμύθια. Αλλιώς καταντάει πτώση! Κι ακόμα: Μετά το σόου μας καλείς να μείνουμε στο μη σόου; Θα έλεγα ότι η παραίνεση δεν είναι «παράταιρη», αλλά μάλλον παρανοϊκή!

Ο π. Γκοτσόπουλος με σημερινή επιστολή του στην ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ διαμαρτύρεται για την κριτική της Νεκταρίας Ντούκα. Δεν απαντάει επί της ουσίας, αλλά στέκεται στο ότι η κ. Ντούκα δεν έχει «καλό λογισμό», επικαλούμενος κείμενο του Γέροντος Παϊσίου (!), ότι έκανε λάθος γιατί πέρασε ένα παπαδοπαίδι για διάκο και άρα δεν έχει θεολογικές γνώσεις (sic), το οποίο βέβαια «δεν είναι προς θάνατο», αλλά μη προσπαθεί η δημοσιογράφος «αλαζονικώ τω τρόπω να γίνεται κριτής των πάντων και να κάνει το δάσκαλο δια του Τύπου».

Χαίρομαι διότι είμαι, για τον π. Γκοτσόπουλο, στην ίδια μοίρα με τη Νεκταρία Ντούκα: αθεολόγητος! Κάπως έτσι με είχε στολίσει σε κείμενό του ο Πατέρας, επειδή κατ’ αυτόν τα περί Καθολικών λεγόμενά μου ήσαν άμοιρα θεολογικών επιχειρημάτων.
Ευτυχώς! Γιατί αν είχα την ίδια «θεολογία» με τον π. Γκοτσόπουλο θα αισθανόμουν, τ’ ομολογώ, άβολα. Του τα λέει όμως πολύ καλά ο Κωνσταντίνος Μάγνης στην απάντησή του, εκ μέρους της εφημερίδος: «Ο επιστολογράφος ταυτίζει εαυτόν με το υποδειγματικόν»!!!
Και του κάνει κι ένα σπουδαίο μάθημα για τη χρήση του κειμένου του Γέροντος Παϊσίου: «οι παραπομπές.. καλό είναι να διέπονται από τους κανόνες της αντιστοιχίας». Του π. Αναστασίου δεν του έφτασε τελικά το χειροκρότημα του Αλέκου! Κρίμα!.. Αυτό είναι απληστία…


14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

τι του κάνατε το παιδί! την έφαγε καθώς άξιζε τούτη την φορά!!
άξιος

Ανώνυμος είπε...

Ο π.Γκοτσόπουλος προφανώς σενεσθάνθη το λάθος του και έσπευσε δια της επιστολής του να μπαλώσει κάπως τα πράγματα. Αμ δε! Δεν μπαλώνονται πάτερ μου τέτοια σόου. Απλά δεν γίνονται. Και όταν γίνονται απλά φανερώνουν οτι μερικοί δουλεύουν για το θεαθήναι και το φαίνεσθαι.

Ανώνυμος είπε...

Άντε και σε ανώτερα! Του χρόνου να καλέσετε και τον Ψινάκη στην Ανάσταση! Θα μαζέψετε πιο πολύ κόσμο...
Μωρέ Ανδριόπουλος που σας χρειάζετε. παλιο-Σκιαδαρεσο-μαφία...

Ανώνυμος είπε...

π.Γκοτσόπουλε

Ξεχάσατε τις σερπαντίνες και τα κομφετί. Του χρόνου να φωνάξε και κανα άρμα με τον Χροστό αναστάντα να θυμηθούμε λιγο και την χούντα!!!!!!

Πανσές είπε...

αντίχρηστοι, ξεχάσατε την Καλομοίρα που θα δώσει τον υπερ πάντων αγώνα σε λίγες μέρες...

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ ΕΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΝ Η "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ" ΑΡΘΟΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΝΟΣ ΠΑΠΟΦΑΓΟΥ;;;ΑΙΣΧΟΣ!!!ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ;;;ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΠΑΡΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΤΙΝΟΣ ΚΡΑΤΟΥΝΤΑ ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ... ... ... ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΑΠΟΛΟΓΙΑΣ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΙ ΠΤΑΙΣΑΝΤΕΣ ΤΩ Π.ΑΝΑΣΤΑΣΙΩ!

Ανώνυμος είπε...

Ναι Παναγιωτάκη,

Μπράβο. Ωραία τα λες. Γι' άλλη μια φορά έβγαλες το κόμπλεξ σου εναντίον του Γκοτσοπουλου. Μπραβο. και εις ανώτερα. Έτσι προσφέρεις υπηρησίες στην Εκκλησία του Σατανά. Ο διάβολος σε βάζει να τα γράφεις αυτά για να δημιουργείς πρόβλημα στην Εκκλησία. Αξιος ο μισθός σου.
Και συ ΑΛΕΚΟΣ είσαι, αλλά της άλλης πλευράς. Το σόι σας είναι τέλειο.!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο Χριστός όταν αναστήθηκε δεν τον είδε κανείς.Ελλειπής τεχνολογία γαρ.
Το σόου που του έστησαν κατα την είσοδό του στα Ιεροσόλυμα το διείλθε επί πώλου όνου καθήμενος.Στους υιούς Ζεβεδαίου που ζητούσαν πρωτοκαθεδρίες μίλησε για το ποτήριον του θανάτου που θα πρέπει να γευτούν όσοι θα τον ακολουθήσουν.Και υπενθύμισε πως η βασιλεία Του ουκ έρχεται μετά παρατηρήσεως.Μήπως όμως αγνοούμε πως όπου πέφτει πολλή διαφήμιση κρύβεται κακής ποιότητας προιόν;Και ναι μεν οΧριστός είναι αυθεντικός,αλλά εμείς πώς τον ζούμε για να έχουμε ανάγκη τοιούτου καρακιτσαριού;Βεβαίως οι Πατέρες χρησιμοποιούσαν ως μέσα έκφρασης ότι τους παρείχε ο πολιτισμός της εποχής τους,αλλά πάντοτε μετά διακρίσεως,χωρίς να προβάλλουν τον ίδιον λογισμόν ως ευσεβείας επιχείρημα.Το Βυζάντιο εν προκειμένω τους έδιδε τέτοιες δυνατότητες,αλλά ποτέ δεν υιοθέτησαν την λογική του νταβαντουριού.Δωρική λιτότητα και αρχοντιά χαρακτηρίζει την Ορθόδοξη λατρεία,ώστε να μην αλλοιώνεται ή κρύβεται το μυστήριο της Εκκλησίας και να μην καλλιεργεί υπερβολικό συ
ναισθηματισμό,επικίνδυνο για ιδεαλιστικές ακροβασίες.Εξ άλλου ο πανηγυρικός τόνος των ύμνων,οι κωδω
νοκρουσίες,και τα πυροτεχνήματα είναι αρκετά για να εκφράσουν,κατά το ανθρωπίνως δυνατόν,την έκρηξη της Αναστάσεως.Είναι επικίνδυνο να αγωνιούμε πώς θα αξιοποιήσουμε την σύγχρονη τεχνολογία στην Εκκλησία και μάλιστα μετά μανίας,χωρίς στοιχειώδη διάκριση και ,κυρίως με βιασύνη.Άς διδαχθούμε επ'αυτού από τα παθήματα της Δυτ.Εκκλησίας!Και στη χαρά της Αναστάσεως δε χάνεται το λειτουργικόν ήθος και η σεμνότητα.Και μη λησμονούμε το του αγ.Μαξίμου:"τα πάντα εν σιγή επράχθη",στην Εκκλησια.

Ανώνυμος είπε...

αντε και του χρόνου παπα Τασο, τον Σάκη να φέρεις! χαχα....

Ανώνυμος είπε...

Όλοι λοιπόν, παρασυρμένοι απο τον κ.Ανδριόπουλο σπεύσατε να ρίξετε τον λίθο του αναθέματος και να "σταυρώσετε" τον π. Γκοτσόπουλο. Ωραία χριστιανική συμπεριφορά. Αυτά είπαν οι πατέρες της Εκκλησίας ; Όποιον σφάλλει (και ο π.Γκοτσόπουλος έσφαλε) να τον διαπομπεύουμε δημοσίως; Να τον εξευτελίζουμε ή για το καλό της Εκκλησίας να τον καλύπτουμε από την διαπόμπευση και τον διασυρμό και εν αγάπη να τον νουθετούμε ; Έτσι δεν έγινε και με τον Νώε, που μόλις είδε ο ένας αδελφός τον πατέρα του μεθυσμένο και γυμνό άρχισε να τον περιπαίζει και τότε ο άλλος αδελφός πήρε ένα ύφασμα και τον σκέπασε για να τον προστατεύσει ; Διαλέξτε λοιπόν κ.Ανδριόπουλε και σεις φίλοι του τον ρόλο του πρώτου αδελφού που εξέθεσε τον πατέρα του. Αλλά να ξέρετε οτι βρίσκεστε μακριά από ον δρόμο της πνευματικότητας.

Ταπεινά

Ανώνυμος είπε...

o συμπαθής κ.Αανδριόπουλος εξυπηρετεί τα συμφέροντα ή τις εμμονές του.
καλυπτει εν γνωσει του τα μεγάλα και ειδεχθη σκάνδαλα των μεγαλοσχημόνων τους οποιους συναναστρέφεται και «αποκαλύπτει»τις μικρές ατέλειες κληρικών με τους οποίους έχει προσωπική εμπάθεια.

Ανώνυμος είπε...

Τακούλη πολύ καλό. Τον έθαψες πάλι τον Γκοτσόπουλο!
Έχεις προσωπικά μαζί του ; δεν καταλαβαίνω γιατί. Τι σου έκανε ; Επειδή διαφωνείτε στο ζήτημα με τους καθολικούς δικαιούσαι όπου σταθείς και όπου βρεθείς να τον κατακεραυνώνεις ; Αυτός πήρε τώρα την θέση του Σκιαδαρέση που βρίζεις τόσο καιρό ; Δεν μπορείς να πορευθείς αν δεν έχεις κάποιον ν' ασχολείσαι έτσι ; ΄Χτες Σκιαδαρέσης, σήμερα Γκοτσόπουλος, αύριο ποιος έχει σειρά ;

Κρίμα!

Ανώνυμος είπε...

...όποιος εκτίθεται δημοσίως κρίνεται.Αυτός που πρώτος διαπόμπευσε είναι ο π.Αναστάσιος:τον Χριστό και εν συνεχεία την κ. Ντούκα.Είναι ύφος και ήθος κληρικού αυτό;...ποία αδεία χρησιμοποιεί τόσο αισχρά το κείμενο του π.Παισίου για να δικαιώσει την επιλογή του,και σας κακοφαίνεται κατόπιν γιατί κρίνεται;Από πότε ο π.Α.είναι ο πνευματικός μας πατέρας;Και άν ειναι με την γενικότερη έννοια,θα έπρεπε να έχει και το ανάλογο ύφος και ήθος.Θα κρίνεται,τουλάχιστον με το μέτρο που ο ίδιος εφαρμόζει στις δημόσιες εμφανίσεις του...και όπως ο ίδιος ενεργεί και πράττει εντός και εκτός ενορίας.

Ανώνυμος είπε...

ΡΕ ΠΑΝ ΑΓΙΩΤΗ ΠΑΛΙ ΚΟΜΠΛΕΞ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΤΑΣΟ?
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΡΕ ΣΥ?
ΕΧΕΙΣ ΓΙΝΕΙ ΓΡΑΦΙΚΟΣ...
ΑΣΤΑ ΔΕΝ ΣΕ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ...
ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ...
ΑΣΤΟ...
ΒΡΕΣ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.

Related Posts with Thumbnails